Комуникация и реклама по време на криза

newtrend_маркетинг-и-реклама-по-време-на-криза

Несъмнено разпространението на COVID-19 рязко обърка плановете на много от нас. Не даде възможност на бизнесите да се адаптират постепенно. Нанесе и ще продължи да нанася щети. Досега в криза са изпадали отделни компании или сектори. Но този път последствията от COVID-19 ще засегнат почти всички. В моменти като този изграждането на правилните комуникационни послания е ключово. Това важи както за външните комуникации, така и за вътрешните. Защото комуникацията започва отвътре навън.

 

Как да подредите комуникациите си?

Що се отнася до комуникациите в компанията, от първостепенно значение е ясният  вътрешен комуникационен план. Нужен ви е повече от всякога.

Първа стъпка е да идентифицирате каналите, чрез които ще достигнете до служителите си – било то имейли, плакати, блог постове или видеа.

  • Бъдете честни.
  • Бъдете кратки и разбираеми в посланията си.
  • Посочете фактите.
  • Споделете какви мерки предприемате за сигурността на служителите си.
  • Очертайте как COVID-19 ще се отрази на организацията ви. Не само ще се наложи да се адаптирате към дистанционната работа, но ефектът на кризата ще се разпространи и върху другите операции, доставки, приходи.

С изчистена и регулярна комуникация към служителите си не само ще демистифицирате страха, но ще покажете гъвкавост и емпатия.

Ако се налага да освободите хора от екипа си, поради намален обем от работа или промяна на посоката, изградете си цялостна стратегия за освобождаването им. За да се сдобиете с такава е препоръчително да се консултирате с експерт. Ние препоръчваме Олга Минева, с която работим от години и заедно създадохме пакет „Бърза помощ“ в помощ на малкия и среден бизнес по време на криза и пренастройването на бизнес процесите.

Динамичната обстановка налага и промяна на досегашните външни комуникационни стратегии.

Имайки предвид мащабите на кризата, до която ще доведе карантината от COVID-19, компаниите трябва да започнат да се подготвят за живота и бизнеса след нея още, докато реагират на текущата ситуация и се опитват да овладеят ситуацията. За някои това може да означава нови продукти, за други – нови доставчици. За всички обаче  ще стане приоритет „дигиталната трансформация“.

Новите тенденции ни застигнаха преди да можем да си поемем дъх и бъдещето което планирахме се случи днес.

Преди всяка трансформация е нужна оценка на текущите активи и подготвеност. В Newtrend наричаме този етап „Oценка на дигиталното IQ” и, както можете да видите в пакетите ни за кризисен маркетинг, тя стои в основата на всяка програма. Оценката на дигиталното IQ включва одит и анализ на комуникационната стратегия, бранд мениджмънта, продуктовото портфолио и жизнения цикъл, продажбената стратегия и използвания инструментариум от всяка компания към момента на анализа, вкл. стратегия за развитие и приоритизиране на ценностите и добавената стойност, която компанията носи на своите клиенти.

На базата на тези данни се изгражда индивидуално решение и стратегия за следващите минимум три месеца, които би отнело дигитализацията и трансформацията на бизнеса и продажбените процеси.

Стъпките след оценката на щетите и изграждането на стратегията са ясни:

  • синхронизация на комуникационните послания с кризисната ситуация и
  • промяна на рекламните кампании и канали.

През последните седмици се наблюдава ръст в ТВ и онлайн потреблението. Гледането на телевизия в реално време отбелязва 13% ръст. Пазаруването онлайн, вместо в магазин бележи скок с 10%. Безсмислено е да се поддържа външна реклама, докато всички са удома и гледат телевизия или следят социалните мрежи.

В същото време вниманието на потребителите онлайн е по-ангажирано, защото сега всички потенциални клиенти търсят решение, информация и „рецепта за оцеляване“, докато преди два месеца социалните мрежи бяха предимно място за забавление.

Променят се потребителските навици и приоритети.

  • Наблюдава се 47% увеличение на хората, взимащи витамини и други добавки, за да подсилят имунната си система.
  • Поради дистанционната работа и обучение, продажбите на черна техника са друго звено, което бележи своя ръст.
  • Онлайн конферентните разговори предполагат повишаване на популярността на платформите за комуникация.
  •  

    Идеи за настоящата ви комуникация

  • Мислете в посока реклама във Facebook, Google Ads, Viber, LinkedIn. Ако не можете сами да управлявате ефективно тези канали, потърсете професионалисти, които да управляват комуникацията ви регулярно и адекватно на ситуацията.
  • Потърсете възможност за партньорство и „пакетни услуги“ с онлайн магазини за хранителни стоки, сайтове за фармацевтични продукти, както и такива за черна техника.
  • Опитайте се да бъдете директни и разбираеми. Предлагайте бързи решения от първа необходимост и при промоционални условия – много хора загубиха работата си, други са свили бюджетите си от страх пред неизвестността.
  • Моментите на криза са ключови за изграждане на връзка с потребителите. Фокусирайте се и върху важна за тях информация. Може би в портфолиото ви има продукт или услуга, които ще са им от помощ. Тук е момента да заложите на релевантно допълнително съдържание с добавена стойност в социалните мрежи. 28% от хората прекарват повече време там. В трудните за бизнеса ви моменти се върнете към ценностите на вашата компания. Те не само са основополагащи за доверието на клиентите и партньорите ви, но  в тях е възможно да се крие и отговорът на това как да се справите с кризата.
  • Без съмнение кризата е изпитание за всички. Компаниите, които заложат на адаптация, бързина и креативност, не само ще успеят да излязат успешно, но и да надградят постигнатото от тях досега.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php