Очевидно да продуцираш реалити формат е изключително печеливша ниша, която започва да става част и от бизнеса на големите технологични компании. Apple е първият голям играч от този ранг, който от това лято започва да продуцира свое собствено реалити шоу с интересното име „Планетата на приложенията“. Уловката тук е, че не се търсят просто участници, а главните герои трябва да бъдат програмисти.
Целта на програмата е да следи процеса по търсенето на това, което компанията нарича „следващото велико приложение“ докато програмистите следват помощни насоки и им бива даден приоритетен достъп до App Store-а и големи финансиращи организации.
Apple приема заявления за участие до 26-ти август, в които трябва да има и приложен видео запис с представяне на кандидата. В изпратените материали трябва да има информация за подателя(или неговия екип), това върху, което работи, колко далеч е стигнал в процеса на разработването му и каква сума в кеш му трябва, за да изкара продукта си на пазара.
Заснемането започва по-късно тази година в района на Лос Анджелис, а компанията планира да приключи с това в началото на 2017г. Компанията също така се казва, че ако не можете да си вземат отпуск от работа за шоуто, не трябва да се прилага – така да се приготвят да живее в Лос Анджелис.
Компанията не планира да се пренасочва към развлекателния бизнес, проектът е разработен, за да покаже „великите идеи на хората, които искат да създадат нещо свое“ като портфолио на App Store-а на Apple.
Продуцентите на предстоящото предаване Бен Силвърман и Хауърд Ти Оуен споделиха мнението си за новия формат: „“Планетата на приложенията“, ще даде шанс на разработчиците на приложения да споделят идеите си със света. Това е вълнуващ формат, който се фокусира върху всичко, което създава културата в днешно време. Нямаме търпение да видим как идеите, на кандидатите за участие в шоуто, след това се превръщат в преуспяващи бизнеси.“
Въпреки настояването на Apple, да не иска да поеме по пътя на развлекателния бизнес, компанията е в силна позиция да го направи. iTunes е един от най-големите дистрибутори на съдържание в света, с по-голям брой абонати, които сравнително се отличават от конкурентните компании Amazon и Netflix.
Езикът на новото шоу на Apple също е интересен. Нарича се „Встъпителен сезон,“ което предполага, че на продукта се гледа в дългосрочен план. Така че, дори все още да не сте готови да търсите финансиране за идеята си, със сигурност ще получите още един шанс през следващата година.