Дигитално IQ, което носи само печалба

newtrend-digital-iq

Чували ли сте за дигиталното IQ? Онази „лъжичка“, която измерва качеството на съдържанието в сайта на една компания, дигиталния ѝ маркетинг, усилията ѝ в социалните мрежи и присъствието ѝ в устройствата с мобилен интернет. С други думи – какъв е цялостният ви отпечатък в онлайн пространството.

В ерата на дигитализацията все повече маркетингови специалисти измерват дигиталното IQ на своите клиенти, за да им предложат възможно най-добрата стратегия за повишаване на продажбите и, разбира се, печалбата. Определяйки нивото на този показател експертите могат да напипат слабото място – дали сайтът на дадена компания не е добре направен и оптимизиран, дали присъствието ѝ в социалните медии не е достатъчно, дали изобщо се работи по дигиталния маркетинг. Високото дигитално IQ означава, че вие сте положили всички усилия, за да наложите компанията си в дигиталния свят. Но дали това е достатъчно?

Понятия като маркетинг автоматизация, изкуствен интелект, виртуална реалност все повече навлизат в ежедневието ни и повлияват развитието на всяка една компания.  Технологиите се развиват толкова бързо, че дори много фирми, които целенасочено се развиват в тази насока, понякога не смогват на темпото. И проблемът не е в това, че компанията е инвестирала малко в дигитални активи, обучения и стратегии. Спънката се явява във все по-бързо развиващите се цифровите иновации. По-скоро компаниите са принудени да танцуват танго – крачка напред и две назад.

 

Защо да го правя?

Някои собственици/управители на компании биха се запитали: „Ако технологиите се развиват толкова бързо, защо е необходимо да влагам време, усилия, пари, за да ги следвам, въпреки че все ще изоставам?“. Причината е проста – за да сте конкурентноспособни.

Светът непрекъснато се развива и потребителите търсят по-новото и по-модерното. Вече четем електронни книги, пращаме виртуални писма и поздравления, говорим по свръхмодерни телефони, пътуваме без билет и още, и още. Вече няма нужда да отидете на пазара, за да си купите домати. Може да си ги поръчате онлайн и да ви ги доставят до вратата на дома. Технологиите правят всичко възможно, за да ни разглезят и да улеснят живота ни.

Проучване на PwC показва, че най-успешните компании са тези, които непрекъснато развиват и поддържат своето дигитално IQ.

Цифрите сочат, че само 12% от компаниите, влезли в класацията на Fortune 500 през 1955 г. все още са там и през 2016 г. Неслучайно тези 12% не само съществуват, но и са сред топ компаниите в света. Тяхната креативност, постоянни иновации, непрекъснатото им развитие и погледът им към новите технологии са причина да процъфтяват и днес.

 

Действайте сега

Повишаването на дигиталното IQ не е еднократен процес. Върху него трябва да се работи непрекъснато. То може да бъде както насочено към компанията, така и към служителите.

В самото начало направете анализ на това докъде е стигнала вашата компания по пътя на дигиталната трансформация? Кой се занимава с процеса и дали сте назначили специалист, наели сте външна фирма или сте възложили задачата на някоя секретарка? Разберете дали тази дигитална трансформация е засегнала цялата фирма или само някои отдели – при програмистите всичко е на ниво, в стаята на личен състав все още работят на Правец. Какви са съществуващите ви активи и как може да ги използвате, за да увеличите продажбите и печалбата.

Всяка предприета стъпка обаче трябва да е на базата на точен анализ дали това, което се готвите да направите ще се възприеме от клиентите. Дигитализацията на компанията не бива да се прави самоцелна. „Digital“ вече не означава просто интернет. Това е част от живота ни, който влияе от човешкия ресурс, до маркетинга и продажбите.

Анализаторите са категорични, че непрекъснатото повишаване на дигиталното IQ не може да навреди на компанията, а напротив – само ще увеличи печалбите и ще ви задържи на върха. А нали това е, което всички искаме?

„Нютренд“ е сред водещите маркетингови агеции, които могат да дадат оценка и препоръки за вашето дигитално IQ, така че то да съответства на дейността ви и да отговаря на непрекъснато променящата се конкурентна среда и търсене. Изпратете своето запитване на sofia@newtrend.agency и ще ви помогнем да излезете крачка пред конкурентите си.

 

 

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php