В ерата на дигиталния маркетинг всеки клик е от значение. Много фирми разчитат на традиционните методи за реклама, докато други залагат на доста по-различни подходи. Пример за това са GoPro Camera и Tesla. Какво е интересното при тях?
GoPro генерира над 400 милиона посещения в Youtube, докато Tesla създава уебсайт с маркетинг с екип от 7 души.
Камерата на GoPro се позиционира като прозорец към света и не е просто средство за заснемане, а механизъм за доставка на приключения.
The GoPro видео канала има почти 2 милиона абонати, съставена от спортни фенове, търсачи на силни усещания , любители на фотографията и почти всеки, който притежава регистрация в социалните мрежи. За тази компания успешна стратегия е споделянето на обвързващо съдържание, което успява да демонстрира и да предостави на всеки станал неин абонат.
Нещо много важно, което прави фирмата, е да преглежда всички коментари и да отговаря на всяко едно запитване, свързано с продуктите. Това е един чудесен пример затова как се използва Youtube – не просто място за пускане на съдържание, а инструмент за откриване на потенциални клиенти и диалог с актуалните такива.
Историята на компанията за електрически автомобили Tesla е също много любопитна.
Пазарът за авотмобили в САЩ създава много препядствия. Милиардерът Елън Мъск използва различен подход, за да преодолее трудностите. Фирмата не притежава дилърска мрежа, нито използва традиционна реклама. Въпреки това, електрическите автомобили са често срещани по пътищата на страната. Това не спира и продажбите в Тексас, където по закон е забранено предлагането им. Това, което се забелязва е, че 35 високотехнологични витрини в САЩ, Азия и Европа, служат за реклама на компанията.
Автомобилите се забелязват в престижни търговски центрове, в магазините на Apple и стратегическите градски пътни артерии. Минувачите често споделят снимки на автомобилите, които срещат на тези места, а журналистите обичат да отразяват историята на фирмата и нейния собственик.
Продуктите на тези две фирми са различни – като функция и като цена. Общото между тях обаче е, че въпреки липсата на традиционна реклама, техните продукти са популярни и искани от потребителите. Всяка марка разказва една завладяваща история, която говори за нещо неотложно и вълнуващо. Каква е вашата история?