Маркетинг на съдържанието (Content Marketing) е понятие с широк обхват и, най-общо казано, има за цел да ангажира реалните и потенциални потребители посредством релевантно съдържание. Компаниите, които прилагат маркетинг на съдържанието създават лоялни клиенти, с които работят в дългосрочен план. Ще разгледаме кои са водещите тенденции, върху прилагането, на които да помислите.
Директор на съдържание е най-новата позиция в отдел Маркетинг за много компании. Този човек има важната задача да контролира маркетинговите дейности и продажбите, за да се увери, че двете направления работят за една и съща цел. Директорът на съдържание осигурява визията на компанията и помага за намирането на най-доброто съдържание и най-адекватните маркетингови стратегии.
Най-важната задача за директора на съдържание е да следи дали съобщението на кампанията се предава правилно и дали е фокусирано върху марката. Необходимите изисквания към човека на тази позиция са креативност и умения за създаване и доставяне на съдържание във всички платформи, за да достигне таргета на компанията.
Броят на потребителите със смартфони непрекъснато се увеличава, следователно критично важно е всичко, което правите да бъде оптимизирано за мобилни устройства. Според доклад на финансовия гигант Морган Стенли, до 2015г. мобилната употреба на уеб ще изпревари уеб употребата от лаптопи и настолни компютри. Паралелно с всичко това, цените на смартфоните падат. Мисля, че схаванахте идеята. Бъдещето е мобайл, затова и маркетингът на съдържанието трябва да намери своето място и там.
Оптимизирайте съдържанието за мобилни устройства и обърнете внимание на видеото и неговия формат, за да бъде подходящ.
Компаниите търсят възможност да достигнат до колкото се може по-широка аудитория и доста често се случва да правят публикации за трети страни. Само едно нещо има по-висока успеваемост от една публикация в блог и това е едно видео в блог отново на трети страни.
Няма нищо сложно в записването на видео по актуална тема, с което да информирате, образовате и ангажирате потребителите си. Защо не и да ги позабавлявате, ако продуктът ви позволява това. Идеята е да го направите не (само) във вашия блог, но в блог на трета страна. Проучвания сочат, че видеото е новият начин за достигане до масова аудитория.
Не мислете, че всичко трябва да измислите сами. Да поемете контрола върху съдържанието не означава да създадете съдържанието. Първо, това би било доста трудоемко и второ, не би било ефективно. Колкото повече мнения, толкова по-добре. А какво по-хубаво да получите съвети и дори съдържание от хора, разпознаваеми във вашата сфера. Накарайте добре познат консултант да напише материал относно най-новия ви продукт. Така доверието в бранда ще се увеличи.
Друг вариант – запишете видео с влиятелен професионалист от индустрията, в която работите. Вече обяснихме значението на видеото. Ще достигнете не само да вашата аудитория, но и до аудиторията на вашия събеседник – 2 в 1.
Facebook далеч не е всичко, особено що се отнася до В2В маркетинг на съдържанието. Google се развива непрекъснато и всяка следваща иновация дава нови и нови възможности. Социалната мрежа Google+ е предпочитано място за комуникация от доста компании и броят им постоянно се увеличава. Увеличава се и броят на активните индивидуални потребители на G+.
SlideShare е платформа от изключителна важност, що се отнася до споделяне на съдържание. Имате възможност да създавате презентации и да ги споделяте с групи, релеванти за вас. Постарайте се върху създаването на съдържанието и несъмнено ще ангажирате аудиторията с него.
Изброените тенденции показват, че маркетингът на съдържанието се развива с доста бърз темп и ако не сега, то съвсем скоро, ще бъде неизменна част от всяка маркетингова стратегия.