TikTok в помощ на бизнеса. Защо пък не?

TIkTok

Предлагате страхотни тийнейджърски дрехи? Или имате магазин за слънчеви очила? А защо не за телефони, компютри, таблети… И се чудите къде да рекламирате? Може би телевизионният клип в рекламния блок по Канал 1, докато тече „Малката булка“ и „Армагедон“ едва ли е най-подходящият канал за комуникация с бъдещите клиенти? Тогава?

Време е за врътнем колелото и отново да станем на 18.

Новата социална платформа TikTok е сред най-бързо развиващите се онлайн канали през последните две години. Аудиторията й непрекъснато се покачва, а популярността расте с всеки изминал ден. Може би това е мястото? Разбира се, тук трябва да направим уговорката, че TikTok не е най-подходящ за всеки бизнес. Застрахователните дружества или агенциите за недвижими имоти едва ли ще намерят много потенциални клиенти. С две думи – платформа за тийнейджър.
Използвайки TikTok, вие може да представите продуктите си пред огромна аудитория, която на всичко отгоре взема решенията не под влияние на разума си, а само и единствено на емоциите.

Как работи?

За да се възползвате от всички опции, които ви предоставя TikTok, първото нещо, което трябва да направите е да разберете как работи. Никога не забравяйте, че тази социална мрежа се използва предимно от хора на възраст между 16 и 24 години. Ако те са целевата ви аудитория, действайте.
Разгледайте добре приложението, направете си профил, последвайте най-популярните потребители, дори създайте съдържание, докато не се почувствате удобно в кожата си и не вникнете по-дълбоко в мрежите на платформата. Последното нещо, което искате е да станете част от този тийн свят и да не знаете какво правите. Преди да се гмурнете в TikTok разучете кой са най-гледаните и харесвани клипчета.

„Ако искате бизнесът ви да успее в TikTok, първо трябва да сте активни“, казва Майк Прасад, изпълнителен директор на Tinysponsor. „Дайте на потребителите причина, за да ви последват.“
Тайната на платформата е автентичността – колкото по-нестандартно, откачено и забавно съдържание създавате, толкова по-добре. Но… нека всичко, което правите да има връзка с вашия бизнес. Не показвайте как режете салата, ако продавате кубинки или обувки за ски. Двете неща не се връзват, нали? Освен, ако не използвате кубинките, за да убиете салатата.

Време е за реклама

Потребителите в TikTok създават съдържание, базирайки се на тенденции и мемета/миймове. Те обаче се променят толкова бързо, че онова, което е било на върха днес, утре може да е напълно забравено. Ето защо основното правило тук е – следвай тенденциите.

Hashtag предизвикателства

Хаштаг предизвикателствата са конкретни задачи, които са зададени от един потребител, а други потребители на TikTok се насърчават да ги изпробват и публикуват клипчетата, свързани със свързания хаштаг. Всеки може да създаде предизвикателство, независимо дали ще има последователи или не.

Много марки плащат за такъв тип Hashtag предизвикателства, като в тях се включват и техни собствени тагове, а в повечето случаи и връзки, които да насърчат потребителите да купят продуктите.
Няма проблем да се опитате да създадете предизвикателство, стига да е забавно, интересно, щуро и, разбира се, да има връзка с вашия бизнес. Нещо като #ИзмииЧиниите , а допълнителният хаштаг трябва да бъде #VeroBG
Преди да се впуснете в тази кампания, разгледайте дали преди това някой друг вече не е започнал подобна кампания.

Създаване и повторно използване на звуци

Звучи странно, но голяма част от TikTok е използването на „звуци“, които придружават видеоклиповете. Може да са части от песни, речи, диалог от някой известен филм или позната на всички реплика.

Ако продавате хляб (но нали тийновете не ядат въглехидрати… или пък всеки го прави, но тайно), та ако продавате хляб може да създадете нещо като: „Мими обича баница, дааааааа“… или нещо доста по-гениално.

Танц предизвикателства

Не, не карайте шефа си да танцува. Най-много ще ви изгони. Музикалното съдържание в TikTok е сред най-популярните и е напълно разбираемо да съществуват и такива неща като танцови предизвикателства. При тях създателят танцува на определена песен, а други я пресъздават. Няма значение дали танцът е сложен, стига да завладее аудиторията.
Ако се чудите как да включите танцовите предизвикателства като реклама на своя бранд… Е, ние няма да ви кажем безплатно. Трябва преди това да ни наемете и ще го измислим за вас.

Дуети и ефекти

TikTok има широка гама от филтри и специални ефекти, които потребителите могат да представят в своите видеоклипове. Освен тях дуетите са доста популярен начин на двама потребители да запишат своя видеоклип и да го пуснат в мрежата.

Забавно и щуро съдържание

Сега след като знаете какво е то TikTok е време за трудната част – да създадете много забавно и щуро съдържание, което да намери своите последователи. Няма нужда клиповете да са заснете в студио или с перфектно качество. Може да го направите и на масата в кухнята. Просто извадете смартфона си и започнете да снимате. Разбира се, винаги мислете за вашия бизнес. Не забравяйте, че има тънка граница между веселото и просташкото. Мислете за имиджа, който градите сред аудиторията

Потърсете инфлуенсърите

Инфлуенсърите са сред ключовите играчи в платформата. Те могат както да рекламират вашия бизнес, така и да го съсипят. Поколение Z обикновено се противопоставя на всичко, което прилича на традиционна реклама. Така че влиятелните потребители могат да ви помогнат да намерите своите клиенти дори след щурите тийнейджъри. Успехът тук се гради върху това да намерите правилното съдържание за правилната аудитория.

Защо сега?

Чудите се защо да отделите време и ресурси за реклама в TikTok. Платформата е сравнително млада и не толкова използвана от бизнеса, колкото са Facebook, Instagram и Twitter. Именно затова сега е моментът да се включите. Ако създадете лоялна аудитория, ще може да облъчвате потенциалните си клиенти непрекъснато без големи усилия и с доста по-малко пари.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php