Priceline и Expedia – най-важните рекламодатели на Google?

Larry Page

Тези дни, електронното издание за дигитален маркетинг – eMarketer, предложи доклад за разходите по интернет реклама на туристическите фирми в САЩ. Наред с новите тенденции, две неща са си по старому – Priceline Group е най-големият рекламодател, а Expedia Inc не остава много назад.

Larry Page

С други думи, като стане въпрос за разходи от категория „дигитална туристическа реклама“ в САЩ, имаме Priceline, Expedia и всички останали.

Такъв е изводът от доклада?

Priceline, заедно с дъщерните си фирми Booking.com, Agoda, Kayak и rentalcars.com е похарчила 1.8 млрд. долара за дигитален маркетинг през 2013г. И т.к. за американския пазар това е информация от огромно значение (най-вече за инвеститорите), тези данни идват от Комисията по Ценни книжа и Фондови борси. Това е сума, равняваща се на половината от разходите на национално ниво.

Според eMarketer, през 2014г. този показател ще се увеличи и ще достигне 4.15 млрд. долaра – ръст от 21,3%. А за 2018г., маркетолозите предвиждат разходи, възлизащи на 6.4 млрд. долара.

US-digital-ad-spending

Разбира се, американският туристически бизнес е фокусиран към максимално ефективност на тези разходи. Ето защо, по-голямата част от тези милиарди долари, се прибират от Google, посредством AdWords.

В изследването Марк Махани от RBC Capital Markets посочва, че през 2014г., двата основни играча се очаква да похарчат в Google съответно 1.5 млрд. долара (Priceline Group) и 1 млрд. за Expedia и дъщерните й фирми – Hotwire, hotels.com, Trivago и др.

Въпреки че Google има повече от 1 млн. рекламодатели, разходите на тези две фирми ще оформят 5 % от прихода на търсачката през 2014г., според твърдението на Махани.

„За жалост, нито една от тези фирми не посочи разходите си по географски принцип“, казва Джереми Кресман, автор на доклада и анализатор в eMarketer. “ Тези 1.8 млрд. долара идват директно от годишния финансов отчет на Priceline Group. Не попаднахме на подобни цифри при Expedia.“

„Двата основни извода тука са, че тези две фирми оформят основната активност на този пазар, и че голямата част от тези разходи са съсредоточени в техники на търсене (Google search)“, казва Кресман.“

Според доклада, „няколко онлайн туристически агенции (ОТА), доминират пазара на дигиталния маркетинг в туризма. Анализаторите споделят още, че през 2014г. 75% от разходите ще целят директна реакция от клиента, а само останалите 25% са за имидж и репутация.

Ето защо, тук се намесва и Google. Според Кресман, обаче, амбициите на Google да навлезе в туристическата индустрия чрез многобройните си продукти, ще влязат все някога в противоречие с двата си изключително важни клиента – Priceline и Expedia.

„Като вземем под внимание факта, че Google разработва Google Flights и Google Hotel Finder, може би по-релевантен въпрос би бил, дали Google не иска да измести Priceline и Expedia“, заключва Кресман. „Все някога, тези амбиции ще доведат до конфликт.“

Тези последици, все пак, са само предположение. Едва ли има компания, която иска да изтърве такива клиенти като Priceline и Expedia? Но с времето Google са показали, че техните продукти са глобално ориентирани. Какво по-глобално от туризма?

Анализираме и коментираме, за да сме подготвени, но нека не избързваме и остави времето да покаже какво ще случи.

*по материали на skift

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php