Новата услуга на Spotify е персонализиран плейлист за чисто нова музика

release-radar

Spotify засилва своята стратегия, за да победи в конкуренцията вечния си опонент Apple Music.

release-radar

Новата услуга се казва Radar Release и представлява персонализирани седмични плейлисти. Иновацията напомня изключително много на предлаганата от Apple услуга Discover Weekly, която в първата си година се превърна в голям хит с над 40 милиона потребители. От днес ,обаче, стартира Radar Release, чиято цел е да „разбие“ своя конкурент и света да забрави напълно, че е съществувал. Двучасовият алгоритмично персонализиран плейлист се обновява всеки петък и запълва времето ви с всичко най-ново от любимите ви изпълнители.

Докато Discover Weekly целенасочено ви показа артисти, за които не сте чували, качественият алгоритъм на Spotify лесно преценява какво да ви пусне въз основа на вашите предишни желания и търсения в платформата. В първите 10 месеца от стартирането си през Discover Weekly  5 милиона песни са били пуснати, а поне половината от потребителите са спестявали песен поне веднъж седмично.

Radar Release ще се появява в началото на плейлистите на потребителите, вместо да бъде поставен в графично организираният раздел за търсене на Spotify. Така позициониран форматът ще бъде по-разпознаваем и потребителите ще могат лесно да превключват на него, вместо да се чудят каква да е следващата песен, която да си пуснат, щом плейлистът им приключи. Можете да запазите всяка песен, която ви допадне в музикалната си колекция, но за момента не може да премахвате песни, които не харесвате – но това е нещо, по което Spotify работи.

От компанията са наясно, че с огромното количество нова музика, издавана всяка седмица, на потребителите на платформата може да им бъде трудно да наваксат с най-новите песни. С разработването на Radar Release от Spotify искат да създадат най-простия начин за потребителите да намират всичко около най-новата музика. Изследователския екип на компанията работи по обучаването на технологии, които да анализират аудио формати и могат да определят кои конкретни песни от новия албум на любимия ви изпълнител биха ви се харесали най-много.

Новата услуга няма да замени автентичността на музикалните магазини или контакта с най-близките ни приятели, но това е още една стъпка към премахването на необходимостта от вещи по пътеката, която води към виртуалния музикален магазин, в който така или иначе се намираме всяка седмица.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php