Как UX дизайнът увеличава ефективността на трафика към сайта? (втора част)

ux-ui-design

Докато в предишната публикация се спряхме на няколко основни съвета за това на какво трябва да наблегнете, за да увеличите ефективността на трафика на потребители към вашата ландинг страница, то сега ще навлезем в малко по-дълбока конкретика относно разполагането на определени елементи по нея и ролята, която те оказват върху потребителския интерес.

ux-ui-design

Ще започна и с един от въпросите, които създателите на ландинг страници доста често си задават, а именно:

Колко елемента трябва да има на една ландинг страница?

Най-точният отговор е….колкото трябва –  нито повече, нито по-малко.

Има някои основни елементи, които могат да присъстват при структурата на една ландинг страница. Но ако очавате да има чеклист с всички неща, които да слагате ще трябва да ви разочаровам. Ето някои от основните елементи, които можете да разположите на една ландинг страница:

  • Лого
  • Заглавие
  • Кратко, но детайлно описание на офертата
  • По-дълъг и описателен текст, който дава подробности за конкретния продукт/услуга
  • Линкове към външни източници с полезна информация
  • Краен срок на офертата
  • Референции от клиенти в различни формати (текст, аудио, видео)
  • Технически спецификации
  • Линкове към реализирани проекти в областта
  • Линкове към блог на фирмата или към статии в авторитетни издания в областта.
  • Информация за контакт.

Видео на ландинг страниците

Видеото може да е мощен инструмент или дразнеща подробност в зависимост от начина, по който го използвате. Никога не пускайте видеото автоматично с отварянето на ландинг страницата!

Няма човек, който да хареса реклама, която му се пробутва насила. Посетителите на сайта дори може да не я очакват – те може да са на работа или на някое обществено място или да са сложили слушалките си и да са увечили звука до край. В такъв случай те моментално ще затворят сайта и е много веротяно да не го посетят никога повече. Те може да искат да прегледат ланинг страницата преди да изгледат видеото и да очакват то да затвърди добрите впечатления, които правилно структурираните (функционално и стилно) елементи са оставили у тях.

Има много причини да използвате видео – да информирате,  да демонстрирате, да забавлявате, или просто да споделите нещо, което да стане вайръл.  Правилно използваното видео е едно от най-силните оръжия за задържане на вниманието а потребителите.

ux-design

Респонсив дизайн

Освен ако не искате да осакатите броят на потенциалните си клиенти жестоко, то задължително трябва да имате респонсив дизайн за вашата ландинг страница.  Важно е да вземете под внимание, че различните потребители посещават сайтове използвайки различни устройства, като броят на интернет потребителите на мобилни устройства расте всеки ден.

Формата за контакти

Задължително оставете форма за контакти! Представете си, че грабнете вниманието на потребителя и го убедите да вземе решение за покупка, а той не може да се свърже с вас. Може да звучи като нещо елементарно и задължително, но е истина, че не малък процент от собствениците на бизнеси пропускат този дребен елемент на своите ландинг страници.

Форма за записване

След като се привлекли вниманието и интереса на потребителите е редно да им дадете възможност редовно да следят и да бъдат уведомявани за всички промоции, нови услуги и новини, които са свъзрани с Вашия бизнес. За да имат възможност да направят това обаче е необходимо да осигурите форма за записване, в която те да оставят своят е-mail адрес и по този начин да заявят, че са заинтерсовани от получването на регулярни известия свързани с вашия бизнес.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php