Ключови стъпки за конвертиране на трафика на сайта към клиенти

new-business

Много често клиентите идват при нас с въпроса „Как да класирам сайта на фирмата преди този на конкурентите в търсачките?“ или „Как да съм номер едно в Google?”. Факт е, че над 70% от потребителите преглеждат само първата страница на интернет търсачките. Също така е факт обаче, че позиционирането по-напред в Google не винаги е равно на успех за бизнеса. Вашият сайт може да генерира много импресии, но този трафик реално да не се конвертира под формата на клиенти и да не ви носи доходност. Истината е, че много от бизнесите в България (и не само) нямат стратегия за конвертирането на трафика, който привличат към сайта си в реален бизнес.

new-business

Под „конвертиране на трафик в бизнес“ имам впредвид какво е съотношението на хората, които посещават сайта ви към тези, които реално извършват действие, което съвпада с вашите цели – правене на резервация, извършване на покупка, попълване на анкета и т.н.

Ето седемте неща, които може да направите, за да оползотворите трафика от потребители, който е насочен към вашия сайт.

1. Наличие на визуални елементи

Напоследък това явление се забелязва по-рядко, но не бяха далеч дните когато можеше да видим сайтове с добре планирано и качествено текстово съдържание, на които им липсват подбрани визуални елементи, които дават визуален израз на текството описание и го правят по-лесно за възприемане от потребителя. Използвайки качествено визуално съдържание, вие ще съумеете да задържите хората на сайта си и да увеличите шанса за превръщането им от посетители в клиенти.

2. Правилен избор на цветове.

Научно доказано е, че цветът влияе на характера. Жизненоважно е да изберете правилната палитра от цветове за своя сайт, за да  предразположите посетителите към подходящо настроение и да представите продукта си в най-подходящата светлина.

3. Изберете точният елемент, който да грабне вниманието

Направете проучване сред своята целева аудитория и изберете подходящ елемент, който да е първото нещо, което потребителите видят щом посетят сайта. Помислете добре върху това, защото този елемент е първото нещо, което потребителите ще видят щом се озоват на началната страница.

4. Форма за контакт и Контакти

Доказано е, че наличието на телефонен номер и форма за контакт, които са стилно и удобно разположени на всяка страница на даден сайт вдигат нивото на конвертируемост на трафика цели пет пъти. Замислете се как тези толкова малки подробности дават толкова голям резултат.

5. Автоматичен отговор след запитване.

Това е нещо, което се пренебрегва дори от някои от най-големите бизнеси онлайн. Автоматичният отговор е първата форма на комуникация, която потребителят получава от ваша страна. Ключовото тук е да го направите персонализиран и релевантен към питането.

6. Съдържание – кратко, точно и изчерпателно.

Посетителите на сайта ви не са читатели на книга. Много от тях не искат да четат дълги текстове, особено ако за първи път се озовават на сайта. Те искат да намерят това, което ги интересува бързо и лесно и то да е представено в кратък, лесно смилаем и изчерпателен вариант. Ако вие не успеете да им го предоставите, най-вероятно ще го намерят другаде.

7. Призовете потребителите към действие.

Замислете се как когато пазарувате в МОЛ-а и минете покрай някой магазин за дрехи виждате един стилен костюм/рокля на манекена и как ви се иска да влезе вътре и да попитате за цената.

Или пък всички онлайн магазини, които предлагат оферти от типа „40% намаление на всички стоки в карето на началната страница!“. По този начин ние биваме подтикваме да разгледаме какво още предлага въпросният магазин – бил той физически или онлайн.

nn

При уеб сайта на вашия бизнес ситуацията е същата. Когато потребителите търсят в Google даден продукт или услуга те вече знаят какво искат, но не знаят кой ще им го осигури. Ефективно написано послание (максимум до осем думи), което да ги подтикне към вземане на решение за покупка или регистрация. Погрижете се то да е на видно място и да е обвързано с това, което предлагате.

Коментари

коментара

1 Comment

  1. Боби front-end казва:

    Чудесно написано. Бих добавил и че показателите за влезли хора и % закупили от тях трябва да се следи постоянно и да се правят опити за вдигане на процента.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php