Роб Уебстър за маркетинговите тенденции през 2015 година

Rob-blog-large

Представяме ви един от лекторите на конференцията „Маркетинг тенденции: Европа срещу ЦИЕ“, която се проведе на 5 март в София. Вижте какво каза Роб Уебстър, директор продукти в Crimtan Лондон, за маркетинг тенденциите през 2015 година.

Rob-blog-large

_Различни ли са маркетинговите тенденции за региона на Централна и Източна Европа (CEE) от тези за Западна Европа? Ако да, как?

Трендовете са предимно еднакви за CEE региона и Източна Европа. Ще кажа, че тук не става въпрос за изток и запад. Пазарите се различават по други фактори. Размерът на пазара е важен и пазарите с по-големи пазарни бюджети прогресират по-бързо заради вложените средства. Полша и Чехия, например, израстват много бързо по отношение на дигиталното и програмирането. България е малко по-назад, но наваксва, тъй като знанието се увеличава. Сред другите фактори е доминацията на местните издатели. Някои пазари в значителна степен са водени от търсенето (Великобритания, например), в по-голямата част от CEE има силни връзки между издателите, което кара нещата да се случват по начин подобен на този в Германия, където също връзките са силни. Последният фактор е влиянието на водещи американски компании, Русия и Чехия са примери, при които местните технологични играчи имат силни връзки в Search, Social и Display (като Seznam, Yandex), докато други пазари адаптират повече интернационални компании и тук смятам, че се включва и България.

Мисля, че размерът на пазара, динамиката при рекламодатели и издатели и адаптацията на платформи от САЩ е по-адекватният начин да разглеждаме динамиката на пазарите, отколкото CEE срещу Западна Европа.

_Бихте ли изброили три маркетингови тенденции за 2015 година в CEE региона?

  • Ръстът при програмирането, като цяло. Под влияние на увеличаването на знанието и търсенето.
  • Видео рекламите като мост между дигиталното и телевизията. В частност Brand пространството.
  • По-интелигентна употреба на Data и Creatie заедно. Динамичният криейтив заедно с Data таргетирането създават по-добри кампании с по-добри резултати.

_Каква беше темата на вашата лекция в рамките на конференцията?

Областта, която ние наблюдаваме отблизо е употребата на точното географско таргетиране при програмирането. В миналото дори при дигиталното, не можеше да се таргетира по-точно от държава или регион. Сега с помощта на инвестиция CriMTan може да предложи таргетиране, което е акуратно до пощенски код. Това е страшно важно, тъй като бранд рекламата се представя по различен начин в зависимост от географското разположение. Също така, ниво пощенски код дава още информация като възраст, приходи и други демографски признаци, които отново силно влияят на афинитета към марката. Възможността ефективно да използвате географско таргетиране е важен тренд за бъдещето и аз съм горд, че успях да говоря за него в София.

_В динамичния дигитален свят, къде остават традиционните медии?

Традиционните медии винаги ще имат място, докато бъдат четени/гледани, което ще продължи дълго. Телевизията продължава да расте и мисля, че ще бъде една доминираща част от рекламата за десетилетия напред. Програмираната телевизия ще бъде част от екосистемата с повече опции за таргетиране. Вестниците и списанията стават част от дигиталния свят. Компаниите, които генерират голямо количество дигитално съдържание, ще имат маркетингови приходи. При офлайн вече се забелязва спад при приходите, който ще продължи, затова хартиените медии ще бъдат по-скоро подкрепа.

_Каква беше вашата мотивация да бъдете лектор на събитието? 

Беше вълнуващо да имам възможността да говоря за това какво прави моята компания в град с толкова богата история и огромен потенциал в областта.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php