Ако вашите клиенти са фирми, маркетинга, който следва да правите е съвсем различен от маркетинга, когато работите с крайни клиенти физически лица. В тази публикация ще разгледам основните похвати за маркетинг тип B2B, а именно бизнес с бизнес.
Най-важното, което искам да споделя още в началото е, че за да ви работи маркетингът са необходими две задължителни и изключително важни условия, а именно – добро име на марката и добро преживяване на вашите клиенти. И най-добрият маркетинг няма да ви помогне, ако клиентите ви имат не дотам добро преживяване, когато се докоснат до вашия продукт или услуга.
Може и да не ви се вярва, но само една много малка част от компаниите го прилагат правилно. а още по-малка част – постоянно. Всъщност истината е следната : за да стигнете наистина до ползите от този вид маркетинг, трябва да имате две неща: да привличате посетителите да ИСКАТ да се запишат в списъка ви, или с други думи да им предоставяте нещо полезно за тях и да се придържате към следните три типа имейл съобщения
В последно време с редовните промени в алгоритъма на Google, единственото върху което може да се насочите е on-page оптимизация и уникално съдържание. Всичко друго оставете на специалистите. Нека съдържанието ви да е насочено към хората, а не към търсачките. С една дума постарайте се редовно да добавяне нова информация на сайта си – под формата на новини или съвети, уверете се че използвате в заглавията и текста си ключовите думи, по които искате да бъдете откривани. Моята препоръка е да се посъветвате със специалист преди да ги изберете.
Тя не е за всеки тип В2В бизнес, но повечето бизнеси могат да се възползват от нея на максимум. И тук препоръчвам да изберете комбинация от AdWords, LinkedIn, Facebook, Google+, Retargeting. Започнете с един канал и постепенно добавяйте нови. Измервайте, действайте и пак измервайте. Оставете само това, което работи за вас. В последно време, колкото по-безплатни са платформите, (Google пуснаха безплатно обучение за AdWords), толкова по-сложно става да сте запознати с техните алгоритми. Затова е най-добре да се обърнете към специалист.
Създаването и публикуването на подходящо съдържание за клиентите ви е основата за успех през тази година. Колкото сте им по-полезни, толкова повече точки печелите. Едновременно с това помагате и на SEO на сайта ви. А как да знаете какви проблеми или болки имат вашите клиенти? Ами, слушайте ги. Най-вероятно те ви се обаждат по телефона или ви пишат по имейл и питат различни или не толкова различни неща всеки ден. Включете тези въпроси на разговорен език в публикациите си и им отговорете. Лесно е. Клиентите сами си казват какво искат. Вие просто трябва да им го дадете.
Хората прекарват все повече време в социалните мрежи. Ако вашите потребители също са там, и ако вие знаете конкретно кои мрежи посещават, бъдете с тях и ги ангажирайте. Дайте им възможност лесно да стигнат до вас, да ви задават въпроси и да започнете комуникация. Убедете се, че брандът ви е добре представен, редовно публикувайте актуална и полезна информация. Проверявайте доколко вашите последователи са ангажирани с вашата фирмена страница например, и ако не са – променете действията си. Относно изграждането на стратегия за присъствие в социалните мрежи е най-добре да се посъветвате със специалист. Освен това имайте предвид, че комуникацията ви тук трябва да е съобразена и да допълва информацията, която подавате в другите комуникационни канали.
Участието в изложения, се отличава от другите офлайн канали по това че е фокусирано и за кратко време бизнесът ви може да се срещне със стотици хора, които проявяват интерес. Това е и мястото където да увеличите бързо имейл списъка си, да раздадете награди, да се представите в друг град или държава, да установите бързо полезни контакти с основните играчи във вашия бранш.
Още един изключително полезен канал. Основното при него е да знаете – с кои парченца от директната и печатната реклама да се представите пред очите на своите потребители. Естествено, ако не сте го правили досега – няма как да знаете какви резултати да очаквате точно от вашата аудитория. Но ако започнете с малки стъпки и го заложите в програмата си за 2015 – накрая на годината ще имате нужната ви информация. А ако имате и правилно поставени маркетинг цели – ще имате и резултати по тях – измерими и конкретни. В допълнение мога да кажа, че директната поща и печатните реклами могат да се използват за изключително добро таргетиране – по местоположение, тип на получателя, така че да получите трафик към сайта си или телефонни обаждания.
Вдигнете бизнеса си на следващо ниво през 2015, като заложите тези принципи в маркетинга си.
Ако искате да го направите по-бързо и по-успешно – участвайте в онлайн обучение – Маркетинг право в целта, където има малко теория и много практика по реалните ви казуси от рееалния бизнес. С код NEWTREND получавате БОНУС една лекция.