След подадени близо 2500 оплаквания, властите, отговорни за рекламните стандарти (ASA – Advertising Standarts Authority) във Великобритания, нямаха друг избор освен да забранят най-новата реклама на сайта за резервации Booking.com. Рекламата се излъчва по телевизията и кината на острова.
В рамките на едноминутното видео, думата booking се споменава многократно, като според подадените сигнали това се прави с цел да се прикрие желаната употреба на друга дума – f**king. По отношение на цензурата, рекламодателите в Англия са доста предпазливи, но очевидно нещо подобно не се харесва на потребителите и те са тези, които сигнализират. От ASA казват, че рекламата се нарежда на второ място по брой оплаквания в цялата история на регулатора.
Какво казват от Booking.com по въпроса? Компанията обяснява целта на рекламната кампания – „да засили разпознаваемостта на марката и асоциацията по отношение на думата booking, както с името на компанията, така и с URL на уебсайта„.
В своя коментар от ASA заявяват още:
„Все пак, ние считаме, че дикторът формулира думата booking достатъчно ясно, за да не се бърка с fucking.“
Гласът на потребителите се оказва решаващ, а те явно се чувстват обидени от подобна игра на думи. Изгледайте видеото по-долу и споделете мнението си за забраната. Смятате ли, че е основателна?
[sws_yellow_box box_size=“620″] Актуалните теми от света на туризма ще бъдат обсъждани в тазгодишното трето, поредно издание на най-голямата българска конференция за туризъм – Travel Academy. Newtrend. Media е официален медиен партньор на събитието.
При регистрация с код: NEWTREND, получавате 40 лева отстъпка + допълнително отстъпка за количества. Цените за ранни записвания са валидни до 21 март 2015г.[/sws_yellow_box]