Пост Ковид-19 маркетингови решения

ковид 19

Кризата с непознатия до момента коронавирус и обявяването на пандемия завари света неподготвен. За няколко месеца икономиката буквално спря, а държавите наложиха безпрецедентни мерки. Макар, че болестта все още не си е отишла държавните лидери трябваше да вземат тежки решения и да намерят баланса между здравето на хората и икономиката и финансовата стабилност. Така макар и бавно светът се излиза от своята карантина. Пандемията затвори много предприятия и остави милиони на улицата без работа. С възвръщането към „новото нормално“ обаче бизнесът сякаш се събуди.

Кризата даде възможност на много собственици и управители на фирми да изпитат своята гъвкавост и способност за приспособяване към промените. Онези, които успяха излизат по-силни и по-уверени в силите си.

Както всичко останало, маркетингът също претърпя сериозни промени и днес вече нищо не е същото. Специалистите подготвят своите реактивации и рестарт на кампаниите  като приоритетите на всички тях трябва да са съобразени с новата действителност – повишаване стойността на човешкия живот, спазване на дистанция, социална изолация, онлайн присъствие и т.н.

Повишете сигурността

Въпреки че в онлайн пространството непрекъснато се вихрят теории на конспирациите за COVID-19 по-голямата част от хората изпитват известен страх за своето здраве и това на близките си. Ето защо първото нещо, което трябва да направите при рестарта на своята маркетингова кампания, е да говорите за мерките за безопасност, които предприемате. Вашите клиенти трябва да имат кристално ясна картина на това, което правите. Ако им покажете, че се грижите добре за служителите си и им осигурявате възможно най-безопасна среда, бъдещите купувачи ще са убедени, че полагате същите усилия и за тях.
Поставете на видно място в магазина/офиса или сайта си мерките за безопасност, които предприемате – дезенфекция, носене на маски и т.н.   Използвайте имейл маркетинга, за да изпратите тази информация до клиентите.

Един от добрите примери за подобна маркетингова политика е компанията Dunkin Donuts, които са създали освен постери и видео, обясняващо по какъв начин се грижат за здравето както на работниците, така и на клиентите.

Кажете какво се е променило

Този съвет върви ръка, за ръка с предходния. Първо обяснявате на феновете си какво правите във връзка с пандемията, а след това и как се е отразила тя на бизнеса ви – дали сте намалили (дори спрели от производство) някои от продуктите/услугите, които предлагате, дали имате нещо ново, отговарящо на днешната реалност. Клиентите ви искат да знаят какво се случва с любимите им марки. Промените могат да се изразяват и в по-бавна доставка, липса на достатъчна наличност, повишение на цените и т.н. Тук също може да използвате имейла, за да уведомите своите клиенти, но внимавайте да не изглежда сякаш сте на ръба на фалита.

Свържете се с клиентите

Животът се промени драстично през последните шест месеца и това без съмнение включва и вашия бизнес. В момента, в който се почувствате по-устойчиви и стабилна на пазара, свържете се отново с вашите лоялни клиенти. Не наблягайте само на рекламата. Нека посланията ви излъчват човечност и разбиране на проблемите все едно казвате „ние сме заедно в това и ще го преодолеем“. Кризата даде възможност марките да се приближат повече до хората.  Чисто рекламните съобщения не вършат работа. Трябва да вкарате и някаква емоция.

Внимавайте с бюджета

Пандемията удари икономически целия свят и много компании решиха, че е добре да свият своите бюджети, отделени за маркетинг и реклама. Това обаче е сериозна грешка. Имайте предвид, че много от вашите конкуренти ще постъпят по същия начин и буквално ще изчезнат от пазара. А клиентите забравят бързо. Именно сега е времето да настъпите газта.

След избухването на пандемията и финансовите сътресения, идващи с нея, проучвания показват, че платените онлайн реклами са станали много по-евтини. Цената на клик пада драстично и причината отново е същата – множество средни и малки фирми изобщо спряха рекламите си и по този начин конкуренцията намаля като същевременно хората, които предпочита да си останат у дома, за да спазват дистанция, непрекъснато сърфират през сайтовете. Резултатът – висок трафик, малка конкуренция, по-ниски цени за реклами. Това води до сериозна възвръщаемост на инвестициите.

Използвайте различни канали

Ако до момента сте разчитали само на Facebook като рекламна платформа, сега вече е време да се огледате и за допълнителни канали за комуникация с клиентите. Изследвания сочат, че освен социалните мрежи, имейл маркетингът има сериозна успеваемост в месеците след карантината.
По данни на Forbes само за няколко месеца използването на социалните платформи се е увеличило с 61%.

Сега е време да оптимизирате сайта си, да включите чат бот (клиентите ви могат да има много въпроси, докато заедно свиквате с новото нормално), свържете се с медиите, направете онлайн презентации.
Страхът от вируса накара много хора драстично да ограничат пътуванията си, дори излизанията си от дома, все още редица компании позволяват на служителите си да работят от вкъщи. Всичко това направи видеосъдържанието и видеорекламата приоритет в изграждането на маркетингова стратегия.

За съжаление все още никой не знае какво ще се случи през следващите няколко месеца. Вирусът може просто да изчезне, както се е случвало в миналото или пък нещата да се вложат. Ето защо трябва да използвате този период на относителна стабилност, за да изградите своя маркетингов план и в двата случая. Сега имате повече време, за да обмислите и планирате стратегията си, за да може след като кризата приключи да излезете по-силни и стабилни на пазара.
Ако имате нужда от помощ, съвет или анализ, свържете се с нас, за да ви помогнем в тези времена на предизвикателства.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php