6 идеи за Коледни имейл кампании, вдъхновени от Дядо Коледа

Santa-Claus

Всички по това време на годината са в коледно настроение. Винаги по това време ми е едно празнично, което от само себе си следва, че не ми се работи.

Santa-Claus
И затова докато опитвам някои благинки по Коледа, като греяно вино, си разсъждавам – какво можем да научим от Дядо Коледа, като лидер на международна компания, особено в имейл маркетинга.

Като се замисля той си е спечелил много щастливи клиенти, които са лоялни към марката, има партньори по цял свят, успява с доставките. Това са все неща които повечето бизнеси искат да постигнат и си пожелават на всяка Коледа.

И така нека да прегледаме накратко, какво прави той и как това би ни помогнало в онлайн маркетинга.

1. Изгражда си списък

Ако Дядо Коледа беше маркетолог, неговия списък щеше да бъде пример за действащ и ангажиран списък. Изграждането му би се включило в учебниците по маркетинг. Той нямаше да разчита само на регистрационна форма в уебсайта си.

Той щеше да промотира записването в списъка активно по всички канали – онлайн и офлайн.

Щеше да приема и ръчно записване – за тези, които все още нямат имейл. А за другите които имат, работейки в ерата на имейлите и дигиталните списъци – той щеше да събере повечко информация за всеки от тях – дали е момиче, или момче, как се казва, на колко години е, къде живее (държава, град), какво иска да получи от него за Коледа, даже списък с най-предпочитани подаръци и рейтинг, кое искат най-много.
Ако има посещение във вашият район, град или квартал – всеки от списъка  щеше да  е поканен на събитие да се види с него лично и да му сподели на ухо желанието си.

Дядо Коледа не само ще си осигури попълване на списъка по всеки възможен канал, ами и ще го провери двойно – дали наистина го очаква и е готов да си получи доставката за Коледа. Най-вероятно това го делегира на елфите.

А вие може с едно натискане на бутон – да си проверите списъка и да премахнете невалидни и регистрирани в КЗП имейли в Emailinvest.com

2. Сегментиране на списъка

Ако Дядо Колеба беше маркетолог, той щеше да си осигури една добра мониторинг система за поведението на участниците в списъка. Кой е бил послушен и кой не чак толкова. Послушните, или в нашия случай – ангажирани абонати щяха първи да научават за специални предложения, щяха да получават повече желани подаръци.

Събраната лична информация (от помощниците елфи) щеше да бъде много добре използвана при личната доставка на всеки подарък – на момиченца или на момченца, може би опаковката щеше да е различна, в точното време за различните часови пояси.

Само си помислете, как биха се почуствали клиентите на Дядо Коледа – ако всички получаваха еднакви подаръци? Или пък със закъснение? Даже звучи абсурдно.

3. Успешна доставка

Ако Дядо Коледа използваше имейл маркетинг е ясно, че само 100% успешна доставка ще бъде достатъчна. Той би наел най-добрия екип (пак същите елфи), най-добрите елени и шейни, за да е сигурен, че всичко ще бъде точно. Ето затова се налага да проучите различните начини за успешно доставяне на имейли и да се погрижите винаги да имате висока репутация пред анти-спам филтрите.

4. Responsive design

Ако и вие като мен сте израстнали в дом без камина в хола, Дядо Коледа ще намери  най-подходящия за вас начин да си получите подаръците. Ще влезе през прозореца или през вратата, докато спите и ще остави подаръка си за вас под елхата. За всеки ще намери най-подходящия начин.

Тук отново ще направя аналогията с имейл маркетинга  – представете си ако подаръци получаваха само хората с лаптопи, а тези които са някъде в планината и разполагат само със смартфон – останат без подарък. Не искате да постъпвате по този начин с клиентите си, нали?

Убедете се, че за всеки ще има начин да си получи подаръка.

5. Съдържание и честота на изпращане

Дядо Коледа определено би се отличил в тази категория. Със сигурност неговите доставни са едни от най-очакваните, въпреки, че са веднъж годишно. Може да има подготовка, ангажираност, записване, поръчки, желания и всичко това само усилва степента на очакване.

А представяте ли си някой да изхвърли в коша съобщението от Дядо Коледа без дори да го погледне. Едва ли.

Ето това, се нарича уникално и очаквано съдържание до високо ангажиран списък. 100 % отваряне и действие.

6. Отписване

Представяте ли си, Дядо Коледа да не позволява да се отпишете от списъка му. Не, естествено. Ако вече не вярвате в добрия старец той ще ви пожелае Весела Коледа и ще знаете, че по всяко време може да се отпишете или запишете без проблеми. И всичко ще е по ваше желание. Само ще ви напомни, че той е винаги там за вас и ако някой ден отново изберете да се забавлявате с детето във вас, той ще ви очаква и пак ще има подарък.

И така, помислете си сега за вашия начин по който правите имейл маркетинг. Колко прилики и разлики има със стратегията на Дядо Коледа. Огледайте списъка си и вижте какво знаете за вашите участници в него. Колко от тях с радост и нетърпение очакват следващата ви доставка, и колко от тях си мислят “О, не”.

Ако всеки път когато изпращате имейл кампания си направите мислено съпоставка с Коледа и приложите наученото на практика, ще забележите и подобряване на резултатите си – брой отворени, брой кликнати, брой продажби, брой усмивки.

Весела Коледа и от мен.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php