Бъди мой! (или тайната на успешните продажби)

Supporters-and-opponents-of-Valentines-Day-clash-in-Pakistan

Ако искаш да убедиш някой в нещо, първо трябва да се свържеш с него. Няма нужда ви убеждавам в това. Интересно е, колко често обаче този толкова очевиден факт се пропуска при маркетинг стратегиите на голяма част от българските (и не само) компании. Като човешки същества ние първо имаме нужда да бъдем видени, забелязани, чути и да се разпознаем с това което ни предлагат в момента и от това зависи успеха или неуспеха на това което компаниите ни продават. Това е една от най-трудните задачи – да определим как клиента разпознава това, което ние му казваме.

Supporters-and-opponents-of-Valentines-Day-clash-in-Pakistan

Обикновено в една реклама (пост, клип, имейл кампания или друго) нямаме възможност да бъдем много обстоятелствени. Освен това трябва и да ценим времето на другия. Или с други думи – с няколко реда да кажем много. Ако се вгледате по-внимателно ще усетите, че повечето реклами казват – „Вземи ме“, „Купи ме“, но много малко – „Защо?“. Ако искате да продадете нещо на някой,  запитайте се – ако това са неговите спечелени с много труд и време пари, дали той дали ще ви ги даде. Какви негови нужди ще удовлетворите? Защо той да си размени парите срещу вашия продукт или услуга ?

Първо трябва да се свържете добре с него, да разберете какво наистина иска, дали това е важно за него, как той разбира, че това му е важно и чак тогава да му предложите продукта си – ако наистина е за него той ще го разпознае. Ако обаче се свързвате с хора, които имат проблем който вие решавате – помислете си какво във вашата комуникация куца, че не достигате до тези клеинти. Те как виждат себе си и вас в светлината на проблема, който вие решавате. Дали използвате техните думи.

За да е по-ясно ще разгледам този казус в светлината на Свети Валентин – празник на влюбените. Помислете си първо – искате ли всеки да е влюбен във вас? Ако да – как бихте се погрижили за него. Ако не – как ще разпознаете кой искате да е влюбен във вас? Ако пък искате по-дълготрайна връзка се предполага, че и той трябва доброволно да участва в нея, т.е. и той да се чуства добре. Да получава това от кето той пък има нужда. Ако не го намира известно време при вас, знаете, че ще го потърси другаде 🙂 Би ли останал  доволен от връзката си с вас, ако не му предложите нужното време и внимание. Ако обаче имате възможност да му отделите това време и внимание – това еднакво ли е за всичките ви клиенти? Един има нужда от повече, друг – от по-малко време. Ако е така – как ги разделяте? Питате ли ги изобщо какво искат? Как ги питате? На коя стъпка от продажбения процес? Къде обобщавате информацията – кой какво иска, за да знаете как да се погрижите за него?

И друг пример пак в духа на 14 февруари. Каните човек, когото харесвате на вечеря и знаете, че ако искате да се видите още веднъж и той трябва да си прекара добре с вас. Ще си направите ли труда да го питате какво питие предпочита? Ако е вино – бяло, червено или розе? А ако искате по-дълга връзка – ще го питате ли – Какво иска наистина? Кое го прави щастлив? И как той разбира, че го е получил? За един мечтаната връзка се познава по това, че получава хубава вечеря, за друг искрен разговор или подкрепа, за трети – хубав масаж и чаша вино. За повечето хора – произволна комбинация от изброеното плюс допълнителни екстри.

burj-al-arab-restaurants-romantic dinner-01-hero.jpg

Да, хората сме различни. И слава богу, иначе щеше да е скучно. Общото е, че за да бъдем дълго време с някого трябва и двете страни да се чувстват добре и да искат доброволно да продължават връзката си. Искате ли  вашите клиенти да бъдат по-дълго време с вас – не само за един път, постарайте се да ги питате – Какво искат? Как го искат? Колко пъти го искат? И уважавайте отговорите им. Един от най-лесните начини да постигнете това е – като си направите списък с потенциалните клиенти и след това стъпка по стъпка ги питате за това което ви интересува. Инструмента се нарича имейл маркетинг. Ако искате повече подробности и знания заповядайте на някое от онлайн обученията  – Маркетинг право в целта.

[sws_yellow_box box_size=“620″] При регистрация за първото си обучение с промо код за участие NEWTREND получавате бонус – посещение на още едно обучение по ваш избор. [/sws_yellow_box]

Тогава се увеличава вероятността  на обръщението  – Бъди мой – да чувате все повече ДА. Как да разберете, че успявате – питайте, измервайте и подобрявайте.

Честит Свети Валентин и Трифон Зарезан!

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php