Най-добрите клиенти са лоялните клиенти

newtrend-best-customers-loyal-customers-rsz2

Най-добрите клиенти са лоялните клиенти. Те са ядрото на всеки един бизнес и независимо от всичко фирмите винаги могат да разчитат на тях. Цифрите сочат, че ако искате да привлечете нов клиент това ще ви струва 5 пъти повече, отколкото ако разчитате на лоялен такъв.

Големият проблем пред всяка компания обаче е как да превърнат един обикновен човек в лоялен клиент и да завладеят така сърцето и разума му.

 

5 трика за начинаещи

  • Поддържайте постоянна връзка.

Постоянната връзка с клиентите е много важна, защото това е един от начините те да се чувстват важни, да усещат, че се грижите за тях, държите ги в течение с промените, свързани с вашата компания и им предлагате най-новото, най-модерното, най-хубавото от продуктите си.

Отделете време за да създадете база данни с имена, телефони, мейли. Не пропускайте да изпратите честитка за рожден ден, придружена с комплимент. Честитете Коледа и Великден. Напомняйте за себе си без да прекалявате. Социалните мрежи да идеалното място, за да комуникирате с вашите клиенти. Отговаряйте на всяко съобщение, комуникирайте, дори онова, което е написано да не ви харесва.

По възможност помолете ги да попълнят кратък въпросник, с който да оценят, както продуктите ви, така и обслужването. Това може да се случи в процеса на покупка или малко след това.

  • Осигурете допълнителни бонуси за най-лоялните си клиенти.

Един от най-работещите трикове за привличане на този тип клиенти е като им осигурите допълнителни бонуси. Независимо дали става въпрос за нещо съвсем дребно като малка разфасовка крем или нестандартна химикалка. Всеки обича да получава комплименти под такава форма. Създавайки схема за бонуси към определена група клиенти, вие само насърчавате останалите да влязат в този „избран“ кръг.

  • Помислете за различни планове за плащане.

Ще се изненадате колко много клиенти предпочитат да пазаруват от магазини, които им дават възможност да плащат разсрочено. Обмислете дали тази възможност е приложима за бизнеса ви и направете план, така че тя да сработи за всички клиенти. Разсроченото плащане работи, защото помага на хората да управляват по-добре месечните си разходи. В анализ на американската компания Bplans за бизнес развитие се посочва пример с магазин за сватбени рокли. Лятото е най-натовареният сезон в този бранш. Малък бутик обаче решава да даде възможност за разсрочено плащане през цялата година. Оказва се, че клиентите са били толкова щастливи, че с удоволствие рекламирали магазина на свои познати и за година той направил близо 400% увеличение на продажбите.

  • Осигурете страхотно обслужване.

Продуктите ви могат да бъдат перфектни, но ако обслужването ви куца, не очаквайте да завъртите много лоялни клиенти. Проучване сред американски потребители, направено през 2013 сочи, че 68% от хората са склонни да се откажат от дадена компания, ако не получат достатъчно добро обслужване. Друго подобно изследване, проведено в Обединеното кралство, сочи, че 67% от купувачите, които са посрещнати с любезен поздрав и усмивка на вратата на магазина или офиса харчат много повече пари от останалите.

  • Дайте им причина да бъдат лоялни.

Призната истина е, че клиентите на Apple са едни от най-лоялните и то не само в сферата на новите технологии. Не много отдавна невролози направили изследване на мозъците на потребителите на американската марка. Оказало се, че когато мислят за някой от продуктите на компанията, те изпитват същата радост като религиозните хора, молещи се на своето божество.

Оказва се, че мозъкът може да бъде активиран само от идеята за любим продукт. Това сочи, че ако клиентите ви са убедени, че продуктите ви са най-добрите (дори това да не е така), те ще бъдат дотолкова отдадени на страстта си, че нищо няма да ги накара да ви изневерят.

 

Запазете феновете

Правилата за създаване на лоялни клиенти на пръв поглед изглеждат лесни, но не бива да забравяте, че и конкурентите знаят за тях. Затова тънкият момент при спечелването на сърцата на хората е да успеете да ги запазите. Следвайте непрекъснато стратегията си и търсете обратна връзка. Разберете дали хората, на които продавате, са доволни, ако им подарявате подарък или талон с отстъпка. Научете какво е мнението им за поведението ви в социалните мрежи. Редовно търсете съветите им (дори без да спазвате всички). Не се притеснявайте, ако изпратите в магазина или офиса си „таен клиент“. Разберете как се случват нещата през погледа на потребителя и оправете грешките си. Направете живота им по-лесен като максимално опростите пътя, необходим им за закупуването на вашата услуга/продукт. Никой няма да иска да рови 10 минути в сайт за обувки, за да намери къде е секцията, предназначена за деца.

Правилната стратегия може да спечели огромен процент лоялни клиенти, но собствениците и управителите на компаниите, трябва да знаят, че това е пътуване, а не просто поставяне на крайна цел. Добре изработената програма за лоялни клиенти се състои от множество малки промени в поведението на огромен брой хора, които водят до окончателно обвързване към марката в общ план. Ако все още се колебаете какъв да бъде вашият план за спечелване лоялността на клиентите, потърсете съвет от специалист. Маркетинговите агенции имат достатъчно богат опит, за да ви предложат най-добрата формула за успех. (https://newtrend.bg/)

 

Не забравяйте!

  • 48% от клиентите са склонни да очернят продукта/услугата ви пред 10 свои познати, ако са били разочаровани от вас;
  • За да заличите едно негативно мнение, са необходими 12 позитивни;
  • 70% от решението дали човек да купи нещо зависи от това по какъв начин е бил обслужен;
  • Клиентите, които комуникират с компанията чрез социалните мрежи, са склонни да дадат между 20 и 40% повече пари при покупките си;
  • Клиентите се дразнят, ако чуят:
    • „Не можем да отговорим на въпроса ви. Моля, обадете се на… да разговаряте с някой по-компетентен“;
    • „Всички оператори са заети, моля, изчакайте или се обадете по-късно“.

 

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php