Собствена марка емоджита, моля!

нютренд-собствена-марка-емоджита-моля

Сравнително наскоро Facebook добави възможността към всеки статус, независимо дали говорим за личен профил, група или страница, да се добавят различни емоджита. Няма как да не сте забелязали някои публикации, пълни с усмихнати човечета, зелени удивителни, червени въпросителни и т.н. Постепенно те се превърнаха в мода и все по-често могат да се забележат във Facebook постовете на сериозни страници или известни личности.

Емоджита и алгоритми

Скоро след старта на емоджи манията дигиталната агенция Agorapulse направи проучване за връзката между усмихнатите човечета и алгоритмите във Facebook, които определят доколко вашата страница или профил ще бъдат интересни на аудиторията. Оказва се, че тестови статуси, коментари, снимки, споделяния, при които се използват шарените емоджита, събират 7.99% повече импресии, ангажираността с тях е 23.78%, а кликванията върху линковете – 28.87% повече. Специалистите от Agorapulse са категорични, че дори да не използвате шарените иконки при всеки статус, те без съмнение ще повишат атрактивността на профила/страницата ви за останалите потребители.

Емоциите преди всичко

В зората на социалните медии и чат приложенията емоджитата са създадени, за да пресъздадат емоция, която не може да се забележат в онлайн разговорите. Те заместват невербалното общуване, на което разчитаме, когато се виждаме с някого очи в очи. Водещ мотив в използването на емотиконите е простотата им – усмихнато човече (щастлив съм), сърце (обичам те), удивителна (внимание, много е важно). Същевременно те допълват контекста и могат да изградят собствена идентичност.

Не са малко проучванията, които сочат, че 55% от човешката комуникация се изразява чрез езика на тялото, а 38% в тона и бързината на изговорените фрази. Така думите, които изричаме, всъщност нямат такова значение за човека срещу нас. Той подсъзнателно разбира какво искаме да му кажем още преди да сме завършили изречението си. За жалост това не е възможно, когато говорим за онлайн общуване. Ето защо емотиконите макар и все още недостатъчно се опитват да заместят тези 93 липсващи процента.

Няколко златни правила

Използването на цветните емоджита в статусите без съмнение ще привлече вниманието на аудиторията ви, но има няколко златни правила, които трябва да спазвате:

  • Използвайте ги уместно. Не поставяйте усмихнато лице на публикация, която може да се счита за тъжна или противоречива. Една подобна грешка би накарала много потребители да загубят доверие във вас. Не забравяйте, че аудиторията интерпретира видяното спрямо собствения си опит и понякога може да се окаже, че неволно сте накарали някого да се чувства дискриминиран или обиден. Не без причина програмистите във Facebook се опитват да създават нови и нови емотикони, които да задоволят очакванията на всички – (тъмно човече със светла коса, трансексуално човече и т.н.) Когато говорим за бизнес страници или профили, най-добре се придържайте към базовите емотикони или пунктуационните знаци.
  • Не прекалявайте. Няма нужда от десетина емоджита едно след друго, защото подсъзнателно това обърква потребителите. Ако човек е прекалено развълнуван, когато пиша статуса (спечелили сте голяма награда например), може да предаде чувствата си като подреди 5, дори 10 емотикончета едно след друго. Има вероятност подобно нещо да отвлече вниманието на потребителите от истинската същност на публикацията.
  • Съобразете се с фирмената политика и спецификата на бизнеса си. Ако продавате ръчно изработени плажни чанти, емоджитата ще са идеално допълнение към вашите статуси и ще подсилят настроението, с което искате да заредите клиентите си. В случай че говорим за погребална агенция или голяма адвокатска компания, използването им трябва да е силно ограничено и може да се сведе само до препинателните знаци. Проучване, наречено „Тъмната страна на смайлито“ сочи, че употребата на усмиханато човече не винаги води до чувство на топлота, а напротив – намалява усещането за компетентност, когато говорим за сериозни бизнес статуси.
  • Местоположение, местоположение, местоположение. Най-доброто място, на което може да поставите емоджито е в началото на всяка публикация или на отделните абзаци. Не замествайте думи с усмихнати или намръщени лица. Това няма да се приеме сериозно от вашата аудитория.
  • Мислете за телефонните маниаци. Все повече хора, разглеждат Facebook от телефона си. Добре е да имате предвид, че някои по-сложни емоджита не се показват правилно на мобилните устройства. Придържайте се към прости и ясни картинки.
  • Създайте „своя марка“ емоджита. За разлика от различни чат приложения (като Вайбър например) Facebook не дава възможност сами да създаваме емотикони. Това не пречи обаче да „запазите“ някои само за себе си. Изберете такава комбинация от емотикони (не повече от 3), която да пасва на вашия бранд и да се превърне като запазена марка. Използвайте ги в подходящи моменти и внимавайте да не откраднете „запазените“ емоджита на конкуренцията.
  • Тествайте и валидирайте. Аудиторията на различните брандове реагира по различен начин. Ето защо няма единна формула за успеха. Онова, което може да направите е да тествате и да валидирате кое работи за вас. Опитайте се в продължение на един месец да използвате цветните емоджита в статусите си и внимателно следете реакцията на потребителите – увеличават ли се харесванията и споделянията, по-малко ли са коментарите. Едва след като сте валидирали политиката, която работи добре за вас, може да започнете да се забавлявате с усмихнатите и намръщени човечета, които освен емоции, ще ви носят и добавена стойност.

Да се разплачеш от радост

Знаете ли, че проучване, проведено през октомври 2019 г. сред над милион Facebook потребители сочи, че най-използваното емотиконче е плачещото от радост човече. На второ място се нарежда сърцето, а на трето със сърчице вместо очички.

Emoji

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php