Случва ли се наистина дигитална трансформация в компанията ви?

tumblr_nam026lISa1s3t6jso1_500

Дигитална трансформация? Маркетинг специалистите в повечето компании работят в тази посока и адаптират компанията към дигиталната реалност, в която живеем. Или поне така си мислят. Оказва се, че едва една четвърт от компаниите, които твърдят, че дигитална трансформация се случва, наистина разбират значението на процеса. Резултатите са от изследване на Altimeter.

tumblr_nam026lISa1s3t6jso1_500

Започваме от там, че има голямо разминаване между дигиталните трансформации, които компаниите си мислят, че се случват и тези, които са факт  88% от компаниите респонденти заяват, че преминават през подобен процес, а действително това се случва при 25% от тях.

71% от компаниите не забравят съвместимостта на сайта си с мобилни устройства. Тенденицията „мобайл“ е водеща, затова е едно от първите неща, които да направите, в случай, че все още не сте. Други важни стъпки, които се посочват са подобряване на процесите за ускоряване на промените в дигитална насока (80% от респондентите), интеграция със социални мрежи, е-търговия и уеб за „безгрешно потребителско преживяване“ (70%), задълбочено проучване с 63% и създаване на конкурентна програма за социалните медии (58%).

Изглежда, че е ясно какво трябва да се направи, но компаниите срещат всякакви затруднения по време на процеса. Някои изобщо не започват, а други се отказват, когато не забележат ефект от действията си. Най-трудно се оказва да бъде променена културата на компанията, според 63% от респондентите. Следват сътрудничеството между екипи и отдели, алокацията на ресурси и бюджет и разбиране поведението на новите потребители.

И все пак, има едни 25% от компаниите, при които трансформацията се случва. Интересно е проследим как са приоритизирани каналите за комуникация. Лидер са социалните медии (71%), което едва ли е изненада. Следват мобилната съвместимост (63%) и търсачките (59%). „Класацията“ се допълва от уеб, имейл маркетинг, комуникации и PR и е-търговия.

Резултатите от дигиталната трансформация за 75% от компаниите са повишаване на „обвързването“ на потребителя с марката и подобряване на потребителското удовлетворение (63%). Още една изненада, интернет трафикът остава на трето място с 53%, което означава, че за компаниите потребителят и удовлетвореността му са по-важни от цифрите.

След всичко, казано дотук, ще зададем отново въпроса: Случва ли се наистина дигиталната трансформация в компанията ви?  

2digital-transform-01-2014_0

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php