Битката на традиционния и онлайн маркетинг

Laptop2

Интернет определено е най-доброто нещо, което можеше да бъде създадено. Преди появата му, нещата бяха толкова различни. Някак по-бавни и определено по-лесни за търговците. С появата му на бизнесите им е доста по-трудно да проникнат на пазара, ако нямат брилянтно онлайн присъствие.

Laptop2

Някога имахме предимно три основни начина на предлагане:  печатната преса, телевизията и радиото. Традиционното предлагане или старият маркетинг работеше доста успешно в продължение на години поради няколко основни причини.

Маркетингът бе еднопосочна улица

Компаниите “говореха” на потребителите чрез реклами и позициониране на продукта им публично, но потребителите нямаше как да отвърнат. Едно от популярните помощни средства на компаниите беше предаването на повече информация за продуктите им от уста на уста. Днес обаче нещата не са така. Ние вече можем да отворим Facebook страницата на компанията, да се свържем и пряко да говорим с тях. А защо не и да коментираме в техния блог или да напишем отзив за продукта в страницата им. Вече потребителите могат да отвърнат на съобщението, което праща марката, и го правят!

Всички бяхме почти еднакви

Нека си го кажем! Носехме еднакви дрехи, имахме еднакви навици и се забавлявахме по един и същи начин.  Беше по-лесно на търговците да таргетират техните купувачи, защото знаеха точно кои и къде са те. Вече не можем демографски да достигнем до всички чрез един канал и ако не сме “навсякъде”, значи изоставаме.

Бяхме по-малко уморени и малко по-малко преситени

Първоначално ние вярвахме на човека от телевизията, когато той казваше, че неговият продукт може да премахне всяко петно на дрехата ни в най-новата реклама за прах на пране. Ние вярвахме, когато жената, която ни напомняше за баба, казваше, че курабийките имат вкус на прясно изпечени. Ние вярвахме на всичко това – за известно време. Консуматорите бяхме толкова впечатлени от добре написаните материали по списанията или крещящата реклама по телевизията, че тичахме да ги пробваме. Днес, ние сме много по-схватливи и знаем точно как да проверяваме отзиви за продукти, да оставяме коментари и да изискваме по-достоверни реклами от търговците.

Приключи ли традиционния маркетинг?

Не, той просто се развива по нов начин и се променя много бързо поради интернет, затова горещо ви препоръчвам да започнете обучението си по изкуството на онлайн маркетинга. Ако сте млад и тепърва ви предстои да градите кариера, сферата е с неограничени възможности, които ще се разрастват.

[sws_yellow_box box_size=“620″]  Настоящата публикация е част от инициативата на Newtrend | Media – .me. За публикации и повече информация, пишете на: info [at] newtrend.media. [/sws_yellow_box]

1891222_642804829119666_834571041_n

Tsvetta е консултиращ стратег по социалните мрежи за Dogs Bollocks 5, DB5 Inc. в Ню Йорк. Родена е във Велико Търново. Работила е с филмовото студио Парамаунт, Тойота, НАСКАР и Сони. В свободното си време насърчава българските младежи да се образоват и да разгръщат потенциала си на лидери. Владее свободно 5 езика.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php