Когато се занимаваш с уеб дизайн и искаш да направиш добро впечатление, търсейки работа, е хубаво да спазваш тенденциите, да актуализираш работата си и да го правиш бързо и ефективно. Нещото, което ще ти помогне за всичко това, е твоето портфолио да бъде уебсайт.
И нека си говорим честно – това не е новост, това доста време е желатeлно и търсено от повечето работодатели. Твърде често обаче се допускат доста структурни и концептуални грешки и много изпробвани практики не се прилагат достъчно често при изготвянето на портфолио от този тип. В долните редове ще откриете пет предложения какво да правите, за да създадете партфолио показващо максимума от вашите способности.
Не копирай и не кради дизайните на друг. Разбира се, идеите се черпят от конкуренцията и надграждането винаги се оказва съществен фактор. Но това, което ще те отличи най-ярко е твоят собствен стил. Бъдете креативни и смели. Представете си, че вашето портфолио е дрехата, която обличате сутрин или храната, която хапвате – то трябва да отговаря на вашия стил, да отговаря на характера ви.
Стремете се да използвате свежи и приятни за четене данни, но не прекалявайте с обема. Обръщайте внимание на актуализацията на информацията – нали не искате работодателя, който иначе ви е харесал, да ви пренебрегне, защото вижда, че последните месеци сте в застой? А и не забравяйте, това е вашето CV, нека стане ясно кои са вашите силни черти.
Видеото става все по-популярен инструмент в дигиталните и онлайн среди. Използвайте кратки видеа, за да илюстрирате по-добре себе си, свои качества или продукти. Освен това търсачките имат афенитет към видеа и това би ви помогнало да задържате по-дълго читателите на вашия уебсайт.
Уебсайтът е страхотно място, където можете бързо и лесно да получите препоръка. Все пак какъв е смисълът от останалото съдържание, когато няма кой да каже „Да, това е така!“. Използвайте вашите стари клиенти. Търсете коментари и преопръки от тях.
Линковете помагат за престижа на вашето портфолио. Чрез тях вие давате примери за свършената от вас работа и показвате кои са вашите клиенти. Това носи увереност на работодателя. Линковете към ваши проекти улесняват значително достъпа до най-добрите ви продукти.