Какво ще купува поколение Z

Generation Z

Млади, щури, диви и при това толкова технически грамотни, че понякога даже плашат със знанията си. Това са представителите на поколение Z или с други думи родените между 1995 и 2010 г. Клиентите на бъдещето (а защо не и на настоящето), те са толкова различни, че почти никоя маркетингова и рекламна стратегия, прилагана до момента няма да ги впечатли.

Техниката преди всичко

Поколение Z са дигитални туземци. „Милениумите“, родени между 1980 и 1995 г., възприеха бързо развиващите се технологии и свикнаха с тях. Представителите на поколение Z обаче буквално са родени с телефон в ръка. Те не си спомнят времената преди смартфоните, Facebook или Twitter. Живеят един почти виртуален живот и в никакъв случай не желаят да се откъснат от него.
Проучванията показват, че само в САЩ покупателната способност на поколение Z се очаква да бъде 44 милиарда долара, а може ли да си представим каква ще е сумата в световен мащаб? Това са хора, които купуват и ще купуват не само, за да са в крак с модерното, но и за да оцелеят в новия дигитален свят.

Внимавай в рекламата

Поколение Z са техничари, те са свикнали на непрекъснато променящата се среда и това, което е интересно и модерно днес, може да се окаже напълно забравено утре. Живеят за Tick Tok, Facebook и Instagram Stories. Те бързо възприемат всяка информация и я прецеждат през собствената си призма, но тъй като потокът от данни е толкова голям, често губят фокус. Клипчетата и снимките, „живеещи“ едва 24 часа са им напълно достатъчни.
Ето защо, когато планирате реклами, предназначени за поколение Z не правете дългосрочни кампании. Нека съобщенията са кратки, а изображенията – прости. Във видео и аудио клиповете винаги показвайте/споменавайте марката си още в първите секунди, защото има голямо вероятност след това да загубите тяхното внимание.

Автентичността привлича вниманието

Поколение Z търси своята „истинска“ марка и иска да установи връзка с нея, да изгради доверие и тук говорим за всеки един аспект от маркетинга – от обикновената реклама, през изграждането на целия бранд и дори обслужването на клиентите. Избягвайте използването на красиви, съвършени модели, за да продавате вашите дрехи например. Подберете обикновени хора, такива каквито се срещат на улицата със своите несъвършенства и истинска красота.
Въпреки че са изключително технически грамотни, а може би именно заради това, представителите на поколение Z искат да почувстват човешкото във вашата фирма.

Рекламата не трябва да продава

Много собственици/управители на фирми биха се ужасили от това, че рекламата, за която хвърлят толкова пари, не бива да продава директно техните продукти. Но подходът към младите потребители трябва да е много по-различен. Важно е онова, което им предлагате да подобрява по някакъв начин живота им, да увеличава стойността на това, което вече притежават, да се впише в ежедневието им без да бъде натрапено. Рекламите трябва да са изключително близки до това, с което младежите са свикнали. Instagram е чудесен пример. Платформата показва безкрай моменти от ежедневието на хората и понякога добре поднесените реклами там дори не са забелязват, а се възприемат от потребителите като нещо необходимо, което трябва да купят или да направят.
Не забравяйте обаче, че представителите на поколение Z са изключително разнородна група и винаги таргетирайте до най-малкия детайл аудиторията си.

Удобството е ключов фактор

Удобно, бързо, лесно. Именно тези три думи да от ключово значение за поколение Z. В тях се крие добрата маркетингова кампания. Светът се движи на бързи обороти и ако предоставите на потенциалните си клиенти възможност да пазаруват скоростно и без препятствие, ще ги спечелите. Добър пример за това е компанията за финансови преводи Revolut. Освен, че предлагат услуги за парични преводи без такси, всичко става много бързо и лесно.

Човек на многото екрани

Милениумите се научиха, че да са се справят с реалността, трябва да правят по няколко неща едновременно. Те действат и на няколко екрани (в повечето случай три – телевизор, телефон, лаптоп). Представителите на поколение Z обаче действат още по-бързо и използват още повече екрани (най-често пет). Всичко това обаче ги разконцентрира и е изключително трудно да задържиш вниманието им дори за няколко секунди. Младежите непрекъснато превключват между телевизора, таблета, телефона, лаптопа и т.н. Могат едновременно да работят, да подготвят домашните си, да играят и чатят. Ето защо трябва да диверсификирате маркетинговата си кампания и да присъствате навсякъде. Само един канал вече не е достатъчен.

Поколение Z тепърва стъпва на пазара и компаниите трябва да започнат да се съобразяват с неговите особености, ако искат да пробият или да запазят своето място сред конкуренцията. Изучаването на мисленето, поведението, дори психиката на младите хора, ще помогне за изграждането на най-правилната и успешна стратегия за всеки бизнес.
Ако имате повече въпроси или търсите съвет как да организирате своята маркетингова кампания, предназначена за поколение Z, потърсете ни.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php