Маркетинг тенденции: Европа срещу ЦИЕ (обзор)

mkt360_marketing_trends_main_banner_orange

На 5 март в Интер експо център София се проведе конференцията „Маркетинг тенденции: Европа срещу Централна и Източна Европа“. В рамките на конференцията бяха откроени водещите маркетинг тенденции, с които маркетолозите ще работят през 2015 година.

mkt360_marketing_trends_main_banner_orange

Оказа се, че разделение между Западна и Източна Европа на практика няма, а единствената разлика произтича от големината на пазара и на маркетинговите бюджети, които се влагат в него. Така, например, Полша и Чехия израснаха много бързо по отношение на дигиталните технологии. В това отношение, към момента България изостава леко, но за сметка на това при нас знанието продължава да се търси и расте, следователно държавата ни има потенциала да се нареди до лидерите в региона.

Влиянието на успешни компании от САЩ също оказва влияние. Докато Русия и Чехия, например, са по-ограничени по отношение на приемствеността, за България този проблем не съществува. Пазарът във Великобритания се ръководи от търсенето и това е един от трендовете за 2015 г., който се очаква заедно с ръстът при програмирането изобщо. Видео рекламите са следващия тренд, който играе ролята на мост между дигиталното и ТВ. Телевизията остава в играта и рекламодателите ще продължат да влагат големи рекламни бюджети в нея. Не можем да кажем същото, обаче, за хартиените вестници и списания – да, те генерират качествено съдържание, но в пъти по-рентабилно за тях е да го правят онлайн, вместо на хартия.Накрая, трябва да споменем и това, че се очаква се и една „по-интелигентна употреба и анализ“ на данните и Big Data.

Накратко, това бяха едни от основните фокуси при маркетинговите тенденции за 2015, посочени в рамките на конференцията.  Ще се радваме да добавите още в коментарите по-долу.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php