Събудете последователите си с Facebook Live

facebook live

Частна космическа ракета пали двигателите и се отправя към Космоса на историческа мисия. Разтърсващ момент за астронавтите, за екипите… и за още над 3 млн. зрители, ставащи свидетели на случващото се на живо чрез Facebook Live. Видеото, продължило рекордните 24 часа не само, че не загуби интерес от страна на зяпачите, но тяхната бройка непрекъснато се увеличаваше. Събитието се излъчваше на живо и в Youtube, а последващите анализи показаха, че компанията, финансирала изстрелването е спечелила милиони долари само от реклами.

Случвало ли ви се е неволно да станете се загледата във лайф излъчване, споделено от приятел? А след това да разгледате страницата, от която е направено? После да я харесате? Защо не и да се запознаете с техните продукти/услуги и да се възползвате от тях.

Facebook Live стартира преди няколко години (2016 г.) и манията за стриймване завладя целия свят. Излъчваха се от важни правителствени прексонференции и знаменателни срещи на високо равнище, до частни рожени дни соло концерти.

Анализите до момента показват, че:

  • 52% хората, които стриймват видео го правят чрез социалните мрежи;
  • 25% от потребителите гледат лайв видеа, за да се информират за случващото се около тях;
  • Над 90% от бизнеса използва лайв видеата, за да промотира стоките си;
  • Видеото на живо създава 25% по-висока емоционална загриженост в зрителя в сравнение с обикновените клипове и това е предпоставка за закупуване на продукти.

С други думи Facebook Live не само подпомагат бизнеса ви, увеличават шансовете за реклама и продажби, но и създават обвързаност с потребителите на социалната платформа.

Защо имате нужда от повече предавания на живо?

  • Потребителите ще започнат да разпознават бранда ви и да го свързват с определени продукти и услуги;
  • Ще генерирате трафик – първоначално към собствета си Фейсбук страница, а след това и към уеб сайта, онлайн магазина или блога си. Това ще ви помогне да повишите продажбите си и да наберете скорост за отрицателно време;
  • Хората ще ви търсят. Ако предоставяте полезни съвети, излъчвате важни мероприятия или просто се забавлявате, съвсем скоро потребителите ще започнат сами да ви търсят.

Избирайте внимателно

Започвайки лайф видео, винаги трябва да имате добре изготвен план. Не снимайте разгорещените работни оперативки или личните моменти на членове на екипа. Опитайте някои от следните неща:

Покажи как се прави

Имате ресторант и искате да покажете на зрителите тайните от кухнята. Демонстрирайте таланта на готвачите от близо, като разбира се, наблегнете на чистотата и подредеността във вашето заведение. Дайде им достъп до „тайните“ места, където обикновено клиентът не може да влезе. Хората обичат да воайорстват.

Завадайте въпроси

Така наречените Q&A сесии са много добър начин да започнете диалог с аудиторията, говорейки за бизнес. Чрез задаването на въпроси и получаването на отговори може хем да промотирате продуктите или услугите си, хем да се покажете като експерти в областта, но и да получите обратна връзка. Опасността тук е, че при първите няколко такива видеа може да няма много въпроси, но постепенно аудиторията ще свикне и ще започне да влиза в интеракция с вас.

Излъчвайте събития

Концерти, интервюта, семинари, разходка зад кулисите… Възможностите са неограничени. Но. Винаги се поставяйте в обувките на потребителите и се питайте: „Дали това, което излъчвам е интересно“. Най-добрият индикатор дали сте напипали слабото място на своите зрители е техният брой. Колкото повече се увеличава, толкова по-добре се справяте.

 Покажете продуктите си

Ако продавате телефони – направете кратко ревю с най-добрите му фукнции. Занивате се с недвижими имоти? Време е за кратка обиколка из огромния мезонет в полите на Витоша. Тези видеа не бива да са дълги. Потребителите на социалните мрежи са нетърпеливи.

Качеството е от значение

Снимането на живо предаване чрез телефона е лесно, но не е професионално и няма да се възприеме позитивно от зрителите. Ето защо, ако планирате да използвате често Facebook Live, най-добре си купете малка камера и микрофон. Те ще ви осигурят много добро качество на звука и картината.

Докато снимате, опитайте се да задържите вниманието на потребителите като променяте ъгъла, разказвате на кратко какво се случва като вмъквате и информация, която хората не могат да видят. Следете внимателно и за силата на интернет връзката ви. Никой не иска да гледа видео на пиксели, което спира и тръгва непрекъснато или има проблеми със звука.

Като цяло Facebook Live е един от най-лесните, бързи и ефикасни начини да влезете в контакт с целевите си групи, да повишите техния интерес и да ги насочите в правилната за вас посока. Единственото, което трябва да направите е… да натиснете Play.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php