Spotify са го закъсали откъм приходи – печели ли се от музика онлайн?

spotify

Вярвали ли сте някога, че Spotify е на загуба? Музикалната платформа, която вече е достъпна и в България има милиони лоялни фенове по целия свят, платени профили и реклама и въпреки това цифрите показват риск от затварянето й като проект или спешни мерки от промяна на бизнес модела й. Защо?

Spotify

Spotify и Pandora са вероятно са най-популярните платформи за стрийминг на музика в цял свят и феновете им постоянно се увеличават. Истината е, че с нарастване тяхната популярност, нарастна и платеното потребление на музика, проблем, който се оказа краъгълен камък за артистите през последните години.

Приходите на Spotify и Pandora само от платени профили и реклама възлизат на 500 – 600 млн. долара/ годишно и макар цифрата да изглежда внушителна, лицензионните такси се толкова високи, че компаниите всъщност са на загуба. Равносметката показва, че Spotify са на загуба за 2012г (данните за 2013 не са публикувани още) 80млн. долара, а Pandora – 41млн. за изминалата година.

Според анализаторите, музикалният стрийминг е изключително нерантабилен към днешна и дори при перфектно изпълнени бизнес планове, абонаментните пакети са крайно недостатъчни, за да изведат компаниите на печалба.

Изпълнителният директор на Spotify – Даниел Ек споделя, че 70% от приходите на компанията биват връщани към музикалната индустрия за заплащането на лицензи, а оставащите 30% са за маркетинг, развиване на инфраструктурата и развитие на продукта.

Разгледан през тази призма, музикалният пазар придобива един съвсем различен облик. След покупката на Beats от страна на Apple за сумата от 3млрд. долара, спекулациите вещаеха желанието на Apple да придобие Beats Music и да стабилизира позициите на губещият популярност iTunes. Истината е, че компанията желае да се дистанцира от стрийминг пазара, цифрите не вещаят нищо добро, и да увеличи печалбите си от продажбата на джаджи и устройства, свързани с ритъма на живот на музикалните фенове. Едно далеч по-удачното решение в дългосрочен план.

chartoftheday_577_Revenue_and_net_loss_of_Pandora_and_Spotify_n

графика: Statista

Коментари

коментара

2 Коментари

  1. Добрев казва:

    Как очакват да печелят от стрийминг, когато не поставят пред потребителите си платените пакети като наложително подобрение?!? Просто премиум пакета не е достатъчно нужен на потребителя. Разликата в качеството е буквално незабележима, а „досадната реклама“ се явява веднъж на половин час, което я прави напълно безвредна и никой не и обръща внимание. Колкото до рекламните банери…. Тях няма какво да ги коментирам… Просто си задавам въпроса „Колко пъти съм се заглеждал в интерфейса на Spotify, освен в случаите когато сменям „станцията“?“…

  2. Напълно съм съгласна с теб – кой изобщо обръща внимание на визуалното съдържание в една аудио платформа?!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php