Alibaba инвестира 590 млн. долара в Meizu

Meizu-MX4-g

Alibaba инвестира над половин милион долара (590 млн. долара) в китайския производител на смартфони Meizu, като по този начин се надява да намери своето място в бизнеса с мобилни устройства. В резултат на сделката, Alibaba ще получи минимален дял в управлението на Meizu, като не е обявена точната стойност.

Meizu-MX4-g

През януари, 2015 година, са продадени 1,5 млн. устройства с марката Meizu и операционна система Android. Meizu практикува модела за онлайн продажби на Xiaomi, но все още не намира място в топ 5 на производителите на смартфони в Китай.

„Alibaba Group ще осигури на Meizu ресурси и подкрепа в областта на е-търговията, мобилния Интернет, мобилната операционна система и анализа на данните с цел развитие на екосистемата Meizu,“ казват в изявление от Meizu, от което става ясно още, че смартфони с марката ще се продават във веригата онлайн магазини Alibaba.

Сделката ще позиционира Meizu срещу конкуренти като Xiaomi, Lenovo и Huawei.

„Инвестицията в Meizu е значително разширение на екосистемата на Alibaba Group и важна стъпка в цялостната ни мобилна стратегия, тъй като се стремим да осигурим по-широк спектър от мобилни предложения и преживявания,“ казва Жиан Уанг, CTO в Alibaba.

Компанията Alibaba Group е позната със сайтовете си за електронна търговия, но и с инвестициите, които прави. Ще следим развитието на Meizu и ще очакваме да го видим в топ 5 на мобилните производители в Китай.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php