Spotify измества фокуса си върху мобайл

Spotify-Image

4-дневната конференция International CES в Лас Вегас приключи на 9 януари, като ни остави не един или два повода за размисъл и създаде много очаквания за 2015 година. Новините от Spotify са, че според последни статистики, потребителите предпочитат да слушат музика от мобилните си устройства, което е и причина Spotify да планира изместване на фокуса си от десктоп към мобайл.

Spotify-Image

Spotify предлага услугата си през десктоп клиент, уеб клиент и за мобилни устройства (смартфони и таблети). Оказва се, че мнозинството от потребителите, и по-точно 52%, избират мобайл и тенденцията е този процент да се увеличава. Процентното разпределение е както следва:

  • 42% – слушат на смартфона си
  • 10% – таблет
  • 45% – десктоп
  • 3% – уеб плейър

От Spotify отказаха коментар по темата, но не оспориха верността на тези цифри, които бяха показани в рамките на партито, организирано от Sportify за брандове и рекламодатели в рамките на International CES. Тенденцията потребителите да предпочитат мобайл за пореден път дава сигнал за рекламодателите,

55% от потребителите на Spotify използват за вписване в услугата своя Facebook акаунт. Свързването на двете платформи дава възможност да видите какво слушат приятелите ви, да ги последвате и защо не да им предложите да чуят някоя от любимите ви песни. Социалният елемент „изтласка“ Spotify напред, защото именно това се харесва на потребителите.

Освен за потребителите, Spotify се грижи и за изпълнителите, като промотира турнета и рекламира мърчандайзинг от артистите. Компанията анализира данни, за да разбере какво се харесва на потребителите и може да „предвиди“ кои ще бъдат следващите хитове. Не са малко и изпълнителите, които станаха популярни именно с помощта на Spotify – Hozier от Ирландия, Lorde от Нова Зеландия и други.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php