Преди седмица Facebook обяви, че от януари, 2015 ограничава промоционалните публикации от страници, освен ако не са платени. Целта е съдържанието в Newsfeed-а на потребителя да е релевантно за него и интересите му, вместо да вижда оферти от всяка харесана от него страница. При това, неплатени оферти, от където идва и „проблемът“ за социалната мрежа.
Какво е за Facebook е промоционална публикация? Може да бъде публикация, приканваща към покупка на продукт или инсталиране на приложение, както и публикация, използваща съдържание (текст, видео, снимки), еднакво с това на реклама. Промените ограничават и самите маркетолози, като директно им казват „Плащайте, ако искате да видите публикацията си“.
Но нека не се фокусираме твърде дълго върху проблема и да видим какви са алтернативите, защото ги има:
Крачка напред или назад е това, никой не може да каже. Това, което е сигурно е, че най-голям органичен трафик се генерира именно по този начин. По данни на SalesForce, 70% от потребителите винаги отварят имейлите от любимите си марки. Не подминавайте „с лека ръка“ имейл маркетинга, а фокусирайте усилията си върху създаването на успешни мейл кампании.
Уеб сайтът ви е вашето място. Никоя социална мрежа не може да се намеси там и да ви поиска пари за реклами и промоции. Вие създавате и управлявате това място и можете да промотирате дотолкова, доколкото сметнете за подходящо.
Бизнесът харесва Facebook Ads, ако не за друго, то поне защото маркетолозите вярват, че ще поекспериментират и ще открият формулата на успеха. Може би да, но рядко се сещаме за страничния фактор Facebook, който обича да прави промени, когато най-малко очакваме.
Но Facebook не е единственият канал, не забравяйте това и потърсете алтернатива. Използвайте пространството на сайта на компанията и/или блога, и пускайте безплатни реклами там. Това е вашето място и може да правите, каквото решите. Нужен ви е само дизайнер, но дори и да нямате такъв, има готови темплейти за всякакъв тип реклами. Възползвайте се на максимум от възможностите, които имате.
Какво имаме предвид тук? Отново идваме до тезата, че Facebook не е единственият канал. Например, обърнете внимание, че вляво от всяка статия в NewTrend.bg има пет бутона за споделяне в 5 различни социални мрежи. И ние не сме изключение, даже напротив. Опциите могат да са много повече от 5. Да, Facebook е една от тях, но не е единствена.
В контекста на предишната точка, ще го кажем отново – Facebook не е единствената социална мрежа. Затова ще си помогнете, ако проучите някои от останалите социални мрежи, за да знаете как най-ефективно да ги използвате.
Проучете къде са вашите фенове. Хаштаг плюс името на компанията (хаштагът не е задължителен навсякъде) и веднага ще разберете какви са настроенията сред вашите фенове и къде да се фокусирате. Важно е да разграничите стратегията във всяка социална мрежа и подходът към потребителите й.
Може и да ви звучи архаично, но всяка по-голяма компания ще ви каже, че разчита и на тях. Помислете как можете да ги използвате за вашия продукт и вашите промоции.
Колкото повече места използвате, до толкова повече хора ще достигнете. Facebook не е единственият канал и светът не свършва с решението на социалната мрежа да ограничи промоционалните публикации. Фокусирайте се върху алтернативите, а те са много.