Защо един Facebook не стига?

ThomasCook_Ad

От началото на 2015 година за маркетолозите е повече от ясно, че Facebook не е достатъчен и по-точно – да бъдеш социален не стига. Това важи с пълна сила за туристическия бранш. Всичко това стана ясно след като станаха ясни резултатите от последното тримесечие на 2014 г., както и обобщените резултати за 2015г. Какво по-точно се предвид?

header

За по-добра монетизация и по-ефективни реклами, Facebook инвестира в нова рекламна технология, мобайл и видео. Аудиторията става все по-сложна и за рекламодателите става все по-трудно да открият правилния подход. Нужни са множество експерименти и експериментът на Томас Кук доказа, че инвестициите, които прави социалната мрежа носят резултати. Какъв беше експериментът? Томас Кук, който е туроператор, използва Facebook, за да достигне до реалните и потенциалните си клиенти в Белгия. В рамките на един ден с помощта на Custom Audiences, Томас Кук достига до 27% от белгийското население само с една публикация – снимка на малко момиче с очила за гмуркане и палци нагоре на плажа + линк за намаление. Резултатът – 3.85 пъти възвращаемост на инвестициите.

ThomasCook_Ad

Та, какво става ясно от този експеримент?

„Резултати като тези привличат повече маркетолози от различни области към нашата платформа,“ казва Шерил Сандбърг, COO във Facebook. „Най-накрая, направихме страхотен прогрес по отношение подобряване релевантността на рекламите и измерванията. За да се случи, направихме значителни инвестиции както в инструментите за таргетиране, така и в цялата рекламна технология.“

Ефективността на таргетираните реклами зависи от това колко добре платформата може да сегментира аудиторията си спрямо интереси, хобита, местоположение и очевидно има подобрение при алгоритмите на Facebook. В рамките на Audience Network, Facebook работи с трети приложения като по този начин рекламодателите имат възможност да рекламират на аудитории отвъд News Feed-a на Facebook.

Аудиторията във Facebook също расте, това сочат данни от социалната мрежа за последните две години по тримесечия. Според тях през 2014 г. броят месечно активни потребители е нараснал с 13% спрямо 2013 г. За същия период Instagram бележи ръст с 200%, а потребителите на WhatsApp всяка година се увеличават със 75%. Тези статистики са важни за маркетолозите от туристическия бранш, тъй като те не бива да ограничават присъствието си до една платформа.

1,19 млрд. са мобилните потребители на Facebook само за месец в края на 2014 г. Цифрата е впечатляваща, но проблемите с монетизацията все още са налице. Също така е изключително важно за туроператорите да проследяват мобилното преживяване на Facebook потребителите на различни устройства. Например, една реклама за сваляне на приложение, която излиза на десктоп е значително по-неефективна от същата реклама на мобилно устройство.

Накрая, но не на последно място, ще споменем значението на видеото и по-специално – видеото, качено директно във Facebook. От трето до четвърто тримесечие на 2014 г. се отбелязва ръст с 200% при гледанията на видеа, качвани директно в социалната мрежа. Към момента, Facebook има доста работа пред себе си по отношение увеличаване използваемостта и ефективността на видеото за потребителите и маркетолозите.

Да, 2015 ще бъде годината на Facebook, но това няма да е достатъчно. Ето защо статистиките, адекватният анализ и експериментите са повече от необходими. На туроператорите ще се наложи да тестват иновативността си.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Още актуални теми от света на туризма ще бъдат обсъждани в тазгодишното трето, поредно издание на най-голямата българска конференция за туризъм – Travel Academy. Newtrend. Media е официален медиен партньор на събитието. При регистрация с код: NEWTREND, получавате 40 лева отстъпка + допълнително отстъпка за количества. [/sws_yellow_box]

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php